ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-19, 15:40

sannaminaord

Nykomling
sannaminaord är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till sannaminaord
Standard 25 juni - 2 juli playa del ingles.
jag och min tjejkompis ska åka till playa del ingles, och bo på buenos aires,
jag var där förra året och bodde på det hotellet och var grymt nöjd med, förutom då att själva sängen var stenhård . haha, men let's face it friends, inte fan sover man mycket när man är där.

Yumbo låg bara ett par kliv ifrån hotellet, och hard rock cafe ligger precis vid ingången till hotellet och man bor i en korsning, så det är ganska mycket trafik, men man vänjer sig snabbt.

det bästa är att taxiresorna kostar samma, inom själva området, så befinner man sig vid stranden eller i kazsba eller var det nu heter, så är det bara att vinka in en taxi och inte oroa sig över summan.

det är 1 km till stranden och det är en perfekt promenad ifrån hotellet, iaf till stranden, att gå hem igen är ibland jävligt jobbigt, haha , eftersom det är uppförsbacke och slingerikrokigt.

dessutom ska ni inte tro att vågarna längs vägen fungerar. min stackars vän var överlycklig när han vägde sig på en och utbrast: wow, jag har gått ner 6 kilo.
jag : men lilla du, det kan ju inte stämma, vi är ju på semester,
och då provade jag samma våg, och då vägde jag lika mycket som han, och det skulle ha inneburit att jag gått ner 21 kg på två dar. inte riktigt sant tyvärr, men bra vågar om man måste väga sitt bagage kanske ;P

det som irriterade mig ganska mycket var att det kostade så mycket att sola ¨på stranden om man skulle ha solstol och parasol.

och sen blev jag lurad också, när det kom fram en söt liten thailändsk brud, som på knacklig engelska undrade om jag ville ha strandmassage i 30 minuter för 150 svenska kronor, OK säger jag, då går kärringen och hämtar en äldre gubbe som är riktigt äcklig, och han kan inte någon engelska och han masserar bara i 10 minuter. så ja, låt er inte luras gott folk. haha .

nudiststranden ligger några hundra meter ifrån strandens stora öppningg, märkte vi efter en lätt promenad. och där, där kan ma se alla sorters människor, ha gärna på er solglsögon så dom inte märker hur mycket ni stirrar, för första gången får man en chock.

det finns massa bra resturanger längs stranden och en restaurang som vi åt flera gånger på, hette ROMA och låg precis i början av alla affärer vid stranden, underbar mat, utsökt . fantastisk service och jag blev även utbjuden av en servitör där till någon salsadans, men tackade nej, eftersom jag redan hade en dejt :P

varje kväll, eller ja, oftast varje kväll, var det framträdande på restaurangen av ELVIS, eller ABBA. helt sjukt bra var elvis. man satt och åt sin sjötunga walevska och drack sin billiga dryck och bara sjöng med

så iaf.

nu ska jag visa detta fina ställe för min kompis, jag hoppas jag inte gör henne besviken.

förra året när jag var där och va på dejt med en finsk kille så skulle vi mötas vid en strandresturang, som ligger mitt emot ROMA, men då hade den brunnit ner under kvällen, synd.

så ja, jag hoppas att det ser någorlunda likt ut så man inte går vilse.

blev målad av en bra målare på en gata också, satt i 30 minuter och när ja väl va klar, så säger en utländsk kille: OH MY GOD, YOU ARE SO MUCH FATHER IN REAL LIFE, YOU LOOK SO SKINNY IN THE PICTURE.

tack.

skål .

hoppas ni alla får en underbar resa vart ni nu än ska resa, hör gärna av er till mig om ni också kommer befinna er där under juni .

kramar / Sanna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8