ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-18, 12:58

Fredric

Standard Playa del ingles okt-07
Hejsan,
Jag (35) åker med min dotter (15) 1vecka till Playa Del Ingles i okt. Vi har aldrig varit där och det ska bli otroligt härligt. Vi ska bo på hotel Buenos Aires som verkar väldigt fint faktiskt med Hardrock i byggnaden...mums..Å sen ska det tydligen bara vara 10min promenad till stranden så det är ju bra.
Men..Lite osäker känner man sig såklart. Jag är inte värst resvan..Vart i grekland för 7år sen men det är typ allt
Hoppas iallfall man hankar sig fram på rostig engelska....Samt att på hotel å så finns väl ändå svensktalande personal ifrån ving som vi reser med?
Har sett att man visst kan ta buss till ett vattenland så det tänkte vi kolla upp en dag, kunde nog va mysigt att vara där. Djurparken brann visst ner för några veckor sen. Jetski kan man hyra på stranden..Hmm, vad mer...Kan man rida kamel där i närheten av PDI?
Nån som har nåt ba tips till oss? skulle uppskattas.
Borde jag hyra nån box på hotellet å låsa in värdesaker eller ska jag köpa nån vattentät väska eller så och ta med allt till stranden? Hmm..
Svensk restaurang i PLI?
Är hotellet bra?...har köpt frukost för oss där för veckan så frukosten är bra iallfall hoppas jag .. Kommer såklart även äta på hardrock...det får man ju inte missa.
Som sagt...tipsa mig gärna om saker å ting är ni snälla.
Svara med citat

Gammal 2007-08-20, 20:25

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
jag och sambon va oxo där för ett par år sen i spptember och det va varmt och skönt mellan 28-32 grader.

här har du stranden i PDI
[pic:caef333da5]119[/pic:caef333da5]

Solnedgång
[pic:caef333da5]118[/pic:caef333da5]

utikt från Strandpromenaden som är riktigt dryg att gå runt.. räckte att man gjorde det en gång :-)
kortet är taget mot "mas palomas öknen",ska även finnas en nudist strand där har ja hört rykten om :lol:
[pic:caef333da5]117[/pic:caef333da5]

den omtalade strandpromenaden
[pic:caef333da5]116[/pic:caef333da5]

stranden och bar/restaurang gatan taget från strandpromenaden
[pic:caef333da5]115[/pic:caef333da5]

så ni kommer nog inte ha några problem att njuta,dock har det tyvärr blivit så dyrt att leva där..
kan tipsa om 2 pubbar till som ligger i ett "köpcentrum" upp åt höger(1-2 stenkast om ja inte minns fel) om man står nere vid dom kända krogarna där bla, grabbarna grus,Viking ligger.
dom bara plöver ut hårdrock i högtalarna och det va roligt att bara sitta där och dricka öl och kolla på alla Tyska ala 80 tals hårdrockare men pudel frilla och allt
namet dom pubarna var Turbo pub-Hard & heavy Gran Canaria,har t-shirten kvar 8) och den andra hette Relax-Rock pub
fanns även en som hette Pickadilly Hard Rock pub men den va det inte så mycket ös på när vi va nere

så ni kommer nog få en härlig semestar
m.v.h
Tom
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 21:02

Linnea

Standard Hej
Hej jag har jobbat i Playa del ingles och kan säga så mycket som att JA ni ska låsa in era värdesaker på hotellet det finns så mycket tjuvar. Tänk också på att alltid pruta när ni ska handla.
Kan rekomendera att ni åker till Vecindario det är en liten by eller vad man kan kalla det, där det knappt finns några turister där finns även ett jätte stort köpcentrum som heter Atlantico. mycket fina kläder,väskor,skor mm.
Varje söndag och torsdag så är det marknad i Maspalomas så åk dit och fynda. glöm inte att pruta bara.
Javisst man kan rida på kameler i Maspalomas öken. jätteskoj
Svara med citat

Gammal 2007-09-22, 02:59

Gäst

Standard
Jagt har inte så mycket att tipsa om eftersom jag inte har varit i PDI tidigare, men väl i Puerto rico för ca 1½ år sen. Jag vill bara tipsa om en härlig restaurang där man kan få "mexikansk kaffe" ; den brinner på vägen ner i glaset och det görs en stor show av det, perfekt att impa på en 15:årig dotter. Restaurangen ligger några km bortanför Puerto rico och taxi är att föredra då restaurangen ligger avlägset. Servicen är utmärkt liksom mat och vin. Har för mig att stället hade ett namn som vi förknippar med ett ökänt fängelse men det finns inga som helst likheter med ngt fängelse. Väggarna är av strå, taket likaså, och kolgrillsdoften är mycket aptitretande! Jag och mitt ressällskap den gången hade ca 3 kypare som servade oss. Kanske inte det billigaste stället att äta på men definitivt besöksvärt!! Ett annat ställe att besöka är Henrys bar (?) i Puerto Rico, en svensk restaurang där de samlar på slipsar i taket och har svenskar som serverar och även där får man en mycket god service samt en utsökt måltid!

Själv reser jag till PDI nu i oktober, vecka 42-43, denna gång allena, ingen annan kunde hänga med, och just då kunde jag få ledigt, så jag undrar om det är fler som ska dit under den tiden, kunde vara kul att träffa lite "hemmafolk"!
Svara med citat

Gammal 2007-09-23, 23:52

Pysen

Standard Några tips
Jag är själv 35 med en 13 årig dotter. Jag har haft lägenhet på Gran Canaria i 5 år nu och mina föräldrar har bott här ännu längre. Jag brukar vara där några veckor om året.

Att låsa in pengarna i ett kassaskåp är bra att göra vart du en reser på jorden. Det finns tjuvar på Gran Canaria precis som det finns i Bangkok eller Stockholm. Jag har aldrig blivit rånad på Gran Canaria men det har jag blivit i stockholm.

Hotellet du ska bo på ligger precis utanför ett av de äldre nöjes/köpcentrumen som heter Kasbah i Playa Ingles. I Kasbah finns en restaurang som heter El Toro Negro (är inte säker på stavningen..). Den ligger i mitten av Kasbah ungefär och har röda dukar på borden och ett tjurhuvud (toro) som tittar ut på matgästerna från väggen. Där ska ni äta kött, medelstor oxfilé med pomfritt är supergott. Ta den medium och inte helstekt (då kan man lika bra äta hamburgare). Man får alltid tre såser till och det är sååååå gott!

Annars är Kasbah och kringliggande området fullt av pubar och det är världens drag där på nätterna. Där får du passa din 15 åring.

Du har nerförsbacke ner till stranden och det är en 10-15 minuters promenad. Då kommer du till den delen av stranden där det är mest drag och affärer. Går du lite söderut mot öknen och Mas palomas blir det lite lugnare (om man nu vill ha det). Går du till mitten på stranden kommer du till nakenbaden och kan få se folk spela volleyboll med keps och gympadojjor (endast). Ser skittöntigt ut men är ganska kul.

Vattenlandet är kul att åka till om man tycker om att åka vattenrutschbanor. Ving har säkert ett antal utflyckter som ni kan åka på. Stora öturen tycker jag är bra om man är intresserad av lite histora och att få med sig lite sådant hem efter resan. Annars rekommenderar jag att ni åker in till Las Palmas en dag. Ta lokalbussen (ca 1 timme). Där finns både shopping, kultur, äkta spanska restauranger och en jättefin strand (las canteras). Tror att den fick 5 plus i aftonbladet för ett tag sedan. Se till att ni kollar när bussarna går hem. Jag och några kompisar vär där och festade förra året och missade precis en nattbus. Några timmar på busstationen på natten var ingen höjdare. Inte för att det var läskigt men fan vad tråkigt det var.

Puerto Rico är också ganska mysigt men sin lilla bukt där man kan ligga och bada och sitt lilla köpcentrum.

Om ni åker ännu längre bort till Puerto Mogan så kommer ni till en liten fin hamnstad med fina restauranger och båtar att titta på. Väldigt fina hus och trevligt att gå omkring längst kajerna. Finns även en liten strand där har jag för mig men den är väl inte riktigt en turiststrand.

Man kan också åka till Amadores som är en konstgjord strand mellan Playa Ingles och Puerto rico. Dit har man transporterat krossade snäckskal eller koraller vilket gör stranden helt vit. Men det är ganska vasst att gå på tycker jag.

Det finns en jättebra tapasrestaurang i Playa Ingles som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu. Åhhh jag vet precis vart den ligger vid Pipos bar men jag kommer inte ihåg namnet. Det är en kille som är jättekänd där nere som har den. Han håller kurser i mat och är guide på Gran Canaria tror jag. Han är spanjor. Jättetrevlig restaurang där man får hjälp att välja vilka tapas som är bäst. Det brukar vara en kille som spelar spanska låtar på gitarr där också. Taket och väggarna är fulla av hälsningar från olika gäster. Jag har några olika hälsningar inskrivna där på olika platser.

Ha det så trevligt på Gran Canaria!
Svara med citat

Gammal 2007-09-26, 21:33

johanoco

Standard vi ska också dit .. åker den 20/10 kommer hem den 28/10
hej.. jag och tre vänner ska också dit o röjja.. vi ska bo på europa hotel vi kanske ses där
Svara med citat

Gammal 2007-10-14, 15:08

Gäst

Wink åker 21/10 hem 30/10
hej!
Jag och två kompisar åker ner dit och ska bo på ett hotel i playa del inglés men vi hamnar med flyget las palmas, några tips på hur man tar sig till playa del inglés på lättast/snabbast sätt?

Mvh Karlstadbo!
Svara med citat

Gammal 2007-10-14, 23:45

Gäst

Cool
Buss eller taxi, men va faan ska ni dit och göra när lp e fetare?
Svara med citat

Gammal 2007-10-16, 13:10

södertälje grabbar

Smile vilket hotell?
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

hej!
Jag och två kompisar åker ner dit och ska bo på ett hotel i playa del inglés men vi hamnar med flyget las palmas, några tips på hur man tar sig till playa del inglés på lättast/snabbast sätt?

Mvh Karlstadbo!
tjollahopp vilket hotel ska ni bo på? hur gammla är ni? vem vet vi kanske ses där och ta taxi det kanske kostar mer men e mycket mer behagligt, men bus funkar.
Svara med citat

Gammal 2007-10-22, 12:58

Gäst

Thumbs up Good choice! ;)
Hej hej! Jag (18) var faktiskt 2 veckor på playa del inglés nu i augusti och bodde på hotell Buenos Aires. Jag kan säga så här, hotellet kommer ni verkligen inte bli besvikna på!! Det är det finaste hotellet i trakten och är jättefräscht och trevligt, och med hardrock blir det dessutom som gräddet på moset! hehe Det ligger med gångavstånd till ett stort köpcenter som heter Yumbo, och sen är det inte så översdrivet långt till stranden heller ca 15 min. Det finns en stor mängd utbud av barer och nattklubbar och då är det bästa stället Kasbah med fullt ös, ca 10 min från hotellet. Jag råder dig att köpa en safetybox på rummet, det är lika bra att vara på den säkra sidan, och man vill ju inte gärna behöva släpa med sig dyrbara föremål till stranden där det är fullt med folk som man inte kan lite på.
Hoppas ni får en lika trevlig vistelse som vi hade!
Svara med citat

Gammal 2009-01-16, 00:16

Gäst

Standard Temperatur?
Hejsan! har planer på att åka ner till Playa del ingles i augusti. Hur varmt är det då? har hört allt möjligt
Svara med citat

Gammal 2010-03-30, 00:56

Gäst

Thumbs up TACK för tipset om Toro Negro
Råkade läsa ditt inlägg just efter nyår, nu i januari 2010, och jag & min särbo skulle ner sista veckan i januari. TACK TACK TACK! Vilken oxfilé! Såg ju verkligen inte något ut på menyn, men med din beskrivning av mediumstekt & medelstor så fattade vi vilken. Mmmmmm!!! MUMS! Vi var tvugna att gå tillbaka och äta den en gång till sista kvällen! Lika god!!

Och några veckor senare så skulle några bekanta till oss ner också, och jag pratade mig naturligtvis varm för denna oxfilé. Så de beställde riktigt fint vin till också eftersom de förväntade sig något alldeles extra. Och de blev inte besvikna! Jag fick ett SMS samma kväll med endast ordet FANTASTISKT (i versaler).

Så nu väntar vi bara på att de gör något åt mysfaktorn, för hade det inte varit för din frestande beskrivning så hade vi aldrig gått in på den restaurangen -- HEMSKA LYSRÖR!!
Men vi ångrar oss inte! TACK IGEN -- du borde få minst en gratismiddag där, för bara genom oss så har du fixat dem 5 nöjda middagsgäster (som ätit 7 måltider!).

Mmmmmmm.... från Gunnel i Gbg

Citat:
Ursprungligen postat av Pysen Visa inlägg

Jag är själv 35 med en 13 årig dotter. Jag har haft lägenhet på Gran Canaria i 5 år nu och mina föräldrar har bott här ännu längre. Jag brukar vara där några veckor om året.

Att låsa in pengarna i ett kassaskåp är bra att göra vart du en reser på jorden. Det finns tjuvar på Gran Canaria precis som det finns i Bangkok eller Stockholm. Jag har aldrig blivit rånad på Gran Canaria men det har jag blivit i stockholm.

Hotellet du ska bo på ligger precis utanför ett av de äldre nöjes/köpcentrumen som heter Kasbah i Playa Ingles. I Kasbah finns en restaurang som heter El Toro Negro (är inte säker på stavningen..). Den ligger i mitten av Kasbah ungefär och har röda dukar på borden och ett tjurhuvud (toro) som tittar ut på matgästerna från väggen. Där ska ni äta kött, medelstor oxfilé med pomfritt är supergott. Ta den medium och inte helstekt (då kan man lika bra äta hamburgare). Man får alltid tre såser till och det är sååååå gott!

Annars är Kasbah och kringliggande området fullt av pubar och det är världens drag där på nätterna. Där får du passa din 15 åring.

Du har nerförsbacke ner till stranden och det är en 10-15 minuters promenad. Då kommer du till den delen av stranden där det är mest drag och affärer. Går du lite söderut mot öknen och Mas palomas blir det lite lugnare (om man nu vill ha det). Går du till mitten på stranden kommer du till nakenbaden och kan få se folk spela volleyboll med keps och gympadojjor (endast). Ser skittöntigt ut men är ganska kul.

Vattenlandet är kul att åka till om man tycker om att åka vattenrutschbanor. Ving har säkert ett antal utflyckter som ni kan åka på. Stora öturen tycker jag är bra om man är intresserad av lite histora och att få med sig lite sådant hem efter resan. Annars rekommenderar jag att ni åker in till Las Palmas en dag. Ta lokalbussen (ca 1 timme). Där finns både shopping, kultur, äkta spanska restauranger och en jättefin strand (las canteras). Tror att den fick 5 plus i aftonbladet för ett tag sedan. Se till att ni kollar när bussarna går hem. Jag och några kompisar vär där och festade förra året och missade precis en nattbus. Några timmar på busstationen på natten var ingen höjdare. Inte för att det var läskigt men fan vad tråkigt det var.

Puerto Rico är också ganska mysigt men sin lilla bukt där man kan ligga och bada och sitt lilla köpcentrum.

Om ni åker ännu längre bort till Puerto Mogan så kommer ni till en liten fin hamnstad med fina restauranger och båtar att titta på. Väldigt fina hus och trevligt att gå omkring längst kajerna. Finns även en liten strand där har jag för mig men den är väl inte riktigt en turiststrand.

Man kan också åka till Amadores som är en konstgjord strand mellan Playa Ingles och Puerto rico. Dit har man transporterat krossade snäckskal eller koraller vilket gör stranden helt vit. Men det är ganska vasst att gå på tycker jag.

Det finns en jättebra tapasrestaurang i Playa Ingles som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu. Åhhh jag vet precis vart den ligger vid Pipos bar men jag kommer inte ihåg namnet. Det är en kille som är jättekänd där nere som har den. Han håller kurser i mat och är guide på Gran Canaria tror jag. Han är spanjor. Jättetrevlig restaurang där man får hjälp att välja vilka tapas som är bäst. Det brukar vara en kille som spelar spanska låtar på gitarr där också. Taket och väggarna är fulla av hälsningar från olika gäster. Jag har några olika hälsningar inskrivna där på olika platser.

Ha det så trevligt på Gran Canaria!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8