|
varning för Sunwing Resort Arguineguin
|

2007-03-16, 08:30
|
Reg.datum: mar 2007
Rykte: 0
|
varning för Sunwing Resort Arguineguin
Barnens nattsömn offras för den lokala personalens dricks på Sunving Resort
Dröm om vår förvåning när det visar sig att ”barnfamiljernas paradis” Sunwing Resort i Arguineguin varje kväll spelar DUNDERHÖG levande musik på en utomhusscen med högtalarna rätt upp mot hälften av lägenheterna!
Kväll efter kväll har mina barn somnat ihopkrupna i fosterställning på badrumsgolvet (som var den tystaste platsen i lägenheten), med öronproppar och kuddar över huvudet. Inte direkt vad man väntar sig från en anläggning som säger sig fokusera på barnfamiljen!
Två nattsuddare i baren betalar oändligt flera krognotor och ger mycket mera dricks till personalen på plats än tvåhundra sovande barnfamiljer. Fina prioriteringar för en familjeanläggninng!
Det finns även tysta lägenheter. Nr -34-41 är skyddade från både musiken och trafiken, medan -09-28 är mer eller mindre skyddade från musiken men något trafikstörda. Döden är -01-08 (de flesta av Royal Family- lägenheterna!) som har utomhusscenen på en sida och huvudvägen på den andra (ca fem meter från hotellet utan skyddande yttervägg).
Fd flitig Ving.resenär
|

2007-06-14, 15:34
|
Reg.datum: nov 2006
Rykte: 6
|
Pratade ni med reseledarna då?
|
|

2007-07-09, 18:38
|
|
|
va?
Showerna håller på ca 40 minuter med början 21.30 tror jag det var.
Inga problem alls...slappna av lite på semstern i stället.
|
|
|

2008-06-17, 19:39
|
|
|
Åk till Himalaya och sätt dig, där är det tyst!
Har bott på S.W Arguineguin 7ggr med början 1996 då minstingen var 3 och nästa var 5.Det Har aldrig varit några bekymmer.Vi åker den 6 augusti i 3 veckor till vårt underbara S.W Arguineguin och kommer att njuta av scenen från vår balkong på första våning.
Hoppas du aldrig sätter din fot där igen!
|
|
|

2008-06-17, 22:59
|
|
|
Förfärligt!
Jag hade också samma problem!!!
Mina barn (5 år och 10 år gammla) kunde inte sova på natten för de höll på att spela jätte hög musik!!
Jag kommer ALDRIG sätta min fot på det dära ställen mera, förfärligt!
|
|
|

2008-06-17, 23:23
|
|
|
?
Det är ju konstigt hur man kan uppleva saker o ting olika... jag va på Sunwing Resort Arguineguin för några veckor sedan och hade det heeelt underbart!!!
Det fanns inget överhuvudtaget att klaga på och jag vill tillbaka så fort jag bara kan.
Hade barn med oss på 8,4,1 år och hotellet kunde inte varit bättre för barn.
Hög ljudnivå märkte jag inte av... hur kan man störas utav en show som håller på i 40minuter när man är på ett familjehotell???
Dom som blir störda kanske borde hysa in sig på nåt bed n breakfast uppe i bergen nånstans för där e det alla gånger tyst...
|
|
|

2008-06-18, 18:42
|
|
|
Jag håller med...
.... om man söker tystnad ska man inte boka hotell som är avsedd för barnfamiljer. Det står ju faktiskt att det finns underhållning på hotellet. Trodde ni att det var på eftermiddagen?
Jag har varit många gånger på Sunwing, såväl Arguiniguin som andra ställen och barnen (4 st) har trivts utomordentligt och jag också. Showerna på Sunwing är väldigt bra.
Nu är barnen stora och vi åker mest på All Inclusive. I sommar blir det Lara Resort&spa i Antalya. Helt otroligt ställe..... fast där finns pckså underhållning, så det passar ju inte om man vill ha tyst på semestern. Ni har inte funderat på att stanna hemma???
|
|
|

2008-07-22, 21:45
|
|
|
Läget bra?
Vi har ev. tänkt åka till Vings resort (trots underhållningen...). Är det gångavstånd till shopping och restauranger? Är maten bra på hotellet?
Mvh Carina
|
|
|

2008-07-22, 22:34
|
Reg.datum: jul 2008
|
Förstår om det kan vara störande med hög musik osv. Men som alla andra "familjeanläggningar" skriver researrangörerna att det kan förekomma ljudstörningar på vissa lägenheter på anläggningen. Det bör stå på er bokningsbekräftelse/biljett om ni bokat en sådan lägenhet, och oftast är det också ett prisavdrag på några hundra kronor per person. Familjeanläggningarna så som Sunwing och Blue Village är ju kända för att arrangera shower och olika underhållningsprogram, så det är ju lite av själva grejen med dessa koncept!
Hoppas ni har bätte tur nästa gång och håll ögonen öppna för "ljudstörning" på biljetten nästa gång ni bokar en resa!
MVH Jenny
|
|
|

2008-09-11, 19:05
|
|
|
Vi skall åka dit i november. Är inte alls orolig för hög musik. SÅ himla farligt kan det väl inte vara.
|
|
|

2008-10-25, 20:17
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Jag tog en gång en sista-minuten och hamnade på Sunwing Resort i Arguineguin, fint hotell, härlig pool, underbart vid havet. Jag reste ensam utan barn, ute hela dagarna och solade och badade, tog en siesta runt 16-17 tiden för att orka med nattens bravader . . men döm om min förvåning när Bamseklubben startade då och det spelades hög musik så det gick inte att sova ! ! !
Haha.....inte visste jag att jag skulle hamna på ett familjehotell och inte få sova (när jag ville)
|
|
|

2008-10-29, 18:46
|
|
|
Vi åker dit om några veckor med vår son.
Jag hoppas nästan att jag blir störd. Sova kan jag göra hemma när jag skall jobba.
Sorry men det låter lite märkligt att klaga på underhållningen.
|
|
|

2008-11-20, 19:36
|
|
|
Störande Musik?
Showerna på Sunwing börjar kl 21:30 och slutar kl 22:15 så det låter lite onödigt att sova på toa för 45minuters musik. Men vissa hittar alltid något att klaga på.
mvh Mycket nöjd gäst.
|
|
|

2008-11-20, 19:57
|
Reg.datum: feb 2008
Rykte: 5
|
45 minuter är ju ingeting. Varför göra en så stor sak av det..
|
|
|

2008-12-08, 18:44
|
|
|
Vi kom hem därifrån igår natt.
Vi hade vår altan strax mitt framför scenen och visst var det svårt att höra tv-n när man inte ville se på showerna men så farligt var det inte. Vår son (4 år) stensov i alla fall.
Nä, jag håller inte med trådstartaren, så farligt var det verkligen inte.
Däremot funderade jag en del på alla föräldrar som lät sina små barn springa/sitta vid scenen med den höga ljudvolymen....stackars deras små öron.
|
|
|

2009-08-04, 21:45
|
|
|
normal eller
Låter ju som en jävligt normal familj där barnen är uppfostrade att sova på toaletten!
kanske är dom så less på föräldrarna som bara klagar på allt så dom vill slippa dom....
|
|
|

2009-10-28, 00:27
|
|
|
oopppsss
Citat:
Ursprungligen postat av Ankalexanda
Barnens nattsömn offras för den lokala personalens dricks på Sunving Resort
Dröm om vår förvåning när det visar sig att ”barnfamiljernas paradis” Sunwing Resort i Arguineguin varje kväll spelar DUNDERHÖG levande musik på en utomhusscen med högtalarna rätt upp mot hälften av lägenheterna!
Kväll efter kväll har mina barn somnat ihopkrupna i fosterställning på badrumsgolvet (som var den tystaste platsen i lägenheten), med öronproppar och kuddar över huvudet. Inte direkt vad man väntar sig från en anläggning som säger sig fokusera på barnfamiljen!
Två nattsuddare i baren betalar oändligt flera krognotor och ger mycket mera dricks till personalen på plats än tvåhundra sovande barnfamiljer. Fina prioriteringar för en familjeanläggninng!
Det finns även tysta lägenheter. Nr -34-41 är skyddade från både musiken och trafiken, medan -09-28 är mer eller mindre skyddade från musiken men något trafikstörda. Döden är -01-08 (de flesta av Royal Family- lägenheterna!) som har utomhusscenen på en sida och huvudvägen på den andra (ca fem meter från hotellet utan skyddande yttervägg).
Fd flitig Ving.resenär
|
Oj så det kan låta där, osis du som bor i bromma. landar det tysta plan på bromma?
|
|
|

2009-12-07, 20:32
|
Reg.datum: dec 2009
|
Kan hålla med om att Ving borde vara tydligare i informationenom underhållningen och kankse t.o.m ange vilka lägenheter som kan störas av musiken. Nu är det några år sedan jag var där men även jag reagerade på att underhållningen höll på ganska sent för småbarn. Men vi löste det så att vi försköt läggningen till efter underhållningen & sen fick det bli sovmorgon istället.
|
|
|

2010-02-04, 14:23
|
|
|
oljudet på sunwing
Vi är en 2 barnsfamilj (2½ år och 4 åring) från Finland och vi kom hem i går från en härlig 1 veckas semester just på sunwing resort. Familjeshowen började klockan 21.00 och slutade 22.00,sen var det helt tyst. Mina barn sov som stenar.Jag rekomenderar varmt sunwing resort. Jätte barnvänligt,härlig personal som kan ALLA nordiska språk och jätte god mat varje dag. För att int tala om den härliga utsikten över atlanten.
|
|
|

2010-02-09, 23:01
|
Reg.datum: sep 2009
|
Vi har också bott där med små barn. Visst var det hög volym, men samtidigt smidigt med balkong mot scenen, så att man kan sitta där och se showen.
Dessutom underbar havsutsikt!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|