Men herregud. Om man åker med barn måste man väl ta reda på lite mer om hotellet. Om det dessutom är ett hotell med all inclusive så är det ofta kvällsunderhållning? Jag som vuxen störde mig lika mycket på Lollo&Bernie-sången varje eftermiddag!!
Citat:
Ursprungligen postat av Ankalexanda
Barnens nattsömn offras för den lokala personalens dricks på Sunving Resort
Dröm om vår förvåning när det visar sig att ”barnfamiljernas paradis” Sunwing Resort i Arguineguin varje kväll spelar DUNDERHÖG levande musik på en utomhusscen med högtalarna rätt upp mot hälften av lägenheterna!
Kväll efter kväll har mina barn somnat ihopkrupna i fosterställning på badrumsgolvet (som var den tystaste platsen i lägenheten), med öronproppar och kuddar över huvudet. Inte direkt vad man väntar sig från en anläggning som säger sig fokusera på barnfamiljen!
Två nattsuddare i baren betalar oändligt flera krognotor och ger mycket mera dricks till personalen på plats än tvåhundra sovande barnfamiljer. Fina prioriteringar för en familjeanläggninng!
Det finns även tysta lägenheter. Nr -34-41 är skyddade från både musiken och trafiken, medan -09-28 är mer eller mindre skyddade från musiken men något trafikstörda. Döden är -01-08 (de flesta av Royal Family- lägenheterna!) som har utomhusscenen på en sida och huvudvägen på den andra (ca fem meter från hotellet utan skyddande yttervägg).
Fd flitig Ving.resenär
|