|
GRan Canaria . Bahia Feliz - Sanningen
|

2012-03-21, 18:32
|
|
|
Till Jörgen:
Nej jag håller med om att norwegian inte är något charterbolag,tycker det är konstigt att dem och sas kör ner till Gran Canaria.
Ja det låter intressant,hur går du till väga när du bestället sånt? Kollar du in på hotellens hemsida och beställer hotell och rum där? Flygen vet jag jag själv hur man gör,men tycker inte dem verkar så billiga,brukar ligga på 15000 kr bara en flygbiljett ner till Gran Canaria har jag sett.
Om jag någon gång mer besöker Gran canaria eller något annat varmt ställe så skall jag försöka undvika alla dessa skandinaviska otrevliga flygbolag. Själv tycker jag inte det är något fel på charterresor,reste ju med fritidsresor nu och tycker dem var riktigt bra. Trevligt bemötande av deras personal,snabbt och smidigt med deras transferbussar och dem informerade alltid vart man skulle iväg så man ej hittade fel på flygplatsen,toppbetyg på dem! Sedan vad dem väljer för partner till flygresan är ju dock en katastrof.
|
|
|

2012-03-21, 18:34
|
|
|
Och det är såklart jag Bagarn som skrivit detta inlägg,glömde skriva mitt namn
|
|
|

2012-03-21, 21:40
|
Reg.datum: jan 2007
Rykte: 0
|
Hej igen!
Blir lite konfunderad, jag fattade som att ni åkt charter med Norwegian? Då är det väl charterbolagen som chartrat planet av Norwegian, eftersom din beskrivning av flyget är så annorlunda mot våra erfarenheter antar jag att det är andra rutiner på dessa flygningar som styrs av de som chartrat planet om det nu är Fritidsresor Ving eller andra. Är inte så insatt i hur detta sköts men sen har ju resekoncernerna egna flygbolag som Premiair eller vad de nu heter, sådana flyg har vi åkt och det var ju helt annat stuk än på reguljärflygen vi åkt med Norwegian, SAS, Lufthansa mm.
Att även reguljärflyg trafikerar kanarieöarna tycker jag inte är konstigt men om de flyger för charterbolagen med sämre kvalité, vilket då ger dem dåligt rykte kan man ju ifrågasätta som affärsidé... Annars tycker jag inte att de skandinaviska bolagen är dåliga, då menar jag riktiga flygbolag som SAS, Norwegian, Finair t.ex.
Hotell bokar vi genom någon agent, typ Booking.com, Expedia, MrJet, Resfeber o.s.v. eller direkt av hotellen.
Flygen likaså, en agent/resebyrå eller direkt av flygbolagen. Senast gav vi ca.3500:- för t.o.r. Teneriffa med Norwegian. Bokade hotellet på Booking för €43 natten (stor lägenhet, två rum och två balkonger) istället för transfer, lokalbuss för ca 150:- t.o.r. (ingen trängsel som i de ofta proppfulla transferbussarna, och direktbuss så man slapp åka runt och släppa av folk vid 20 olika hotell på vägen :-)
Vi har för övrigt bott på detta hotell 5 gånger och bokat med Ving 3 av gångerna, fått små rum mot bakgård, när vi bokat genom Spanair eller Booking fick vi stora rum med utsikt.
Det har ju väldigt stor betydelse vem man får som "reseledare" senast på Gran Canaria med Ving så var de totalt ointresserade, kom inte ens någon buss och hämtade till hemresan, rummen var hälften så stora som utlovat, och denna service tar de bra betalt för, efter några sådana misslyckanden har vi bestämt oss för att undvika charter om vi kan, inte sagt att det kan vara bra också, men vi tycker inte det är värt att betala för då vi aldrig utnyttjar det de erbjuder, utfärder, välkomstmöte, ja det är väl ungefär det....
|
|

2012-03-22, 10:10
|
|
|
Hej igen Jörgen:
Ja vi åkte med fritidsresor och det skulle varit norwegian som kört oss båda gångerna. Dock var det strejk och Air Finland fick ta över när vi åkte dit,inga höjdare dem heller tyvärr.. Jag vet inte hur det är,jag trodde att det är flygbolagen som bestämde allt och att fritidsresor inte hade något med dem att göra.
Det verkar som riktigt prisvärda bokningar du gör. Charterbolagen tar otroligt mycket betalt ja,men kan man beställa all inclusive via dem sidor du beställer din resa på eller går det bara att göra via charterbolagen?
Mvh bagarn
|
|
|

2012-03-22, 11:44
|
Reg.datum: jan 2007
Rykte: 0
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bagarn
Hej igen Jörgen:
Ja vi åkte med fritidsresor och det skulle varit norwegian som kört oss båda gångerna. Dock var det strejk och Air Finland fick ta över när vi åkte dit,inga höjdare dem heller tyvärr.. Jag vet inte hur det är,jag trodde att det är flygbolagen som bestämde allt och att fritidsresor inte hade något med dem att göra.
Det verkar som riktigt prisvärda bokningar du gör. Charterbolagen tar otroligt mycket betalt ja,men kan man beställa all inclusive via dem sidor du beställer din resa på eller går det bara att göra via charterbolagen?
Mvh bagarn
|
Du kan boka AI hos AI hotellen och antagligen på bokningssidorna också (har aldrig tittat efter det), sen kan man ju boka hel, halvpension eller med bara frukost om man vill det. AI har vi aldrig bokat då vi inte vill ha det (tycker att en stor del av reseupplevelsen är att prova olika matställen och den lokala maten) så jag kan inte rekommendera något mer specifikt men AI finns ju lite varstans, vanligare på vissa håll och ovanligare på andra ställen.
Jag har föresten en liten "guide" om hur vi brukar göra när vi bokar på min hemsida, titta gärna på den om du är intresserad!
Önskar dig (och alla andra) mycket trevligt resande!
Senast redigerad av floridasidan den 2012-03-22 klockan 13:00.
|
|
|

2012-03-25, 14:38
|
|
|
ja tack för råden,skall ta och titta in någon gång då jag får tråkigt.
Önskar dig också ett trevligt resande!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Bagarn
|
|
|

2012-05-14, 15:54
|
|
|
Hej!
Var inne på nätet för att söka information om Gran Canaria, bahili feliz, fritidsresor, delfinsafari mm.
Hitta detta!
Har bokat resa ( ännså länge på öppet köp)
Blev tveksam nu.
Vill dit då min längtan att få se delfiner ( inte djurpark) är väldigt stor.
Älskar delfiner.
vet att man kan se delfiner Azeorerna men de resor som gick dit ( juni, juli) har vi ej möjlighet. Var heller inte barnanpassat på de hotell med det resebolaget.
Är det någon som varit på gc nu nygligen och varit på delfinsafarin.? Någon som vet hur stor chansen är att man verkligen får se dom.?
Fritidresor var de som vi fastnade förr och som hade det datum vi kan åka i väg.
Eftersom vi åker med våra två barn ( 5 och 7 år)tyckte vi att blue village lät bra. bamseklubb och superkids till dom. bamseklubben har jag sett mycket positivt om, men någon som vet om superkids? Deras blue village på gc ligger ju bara i bahili feliz. 3 hotell, vi valde playa feliz. Någon som varit där nydligen????
Jätte jätte tacksam för svar snarast ( några dagar kvar chans att avboka resan på öppet köp)
mest intresserad att veta om delfinsafarin vad folk tycker. Är den inte bra kan vi lika gärna åka till grekland, kroatien, mallorca, menorca, cypern eller vad som helst. Tips välkomnas!!! Är inte så resvan. Har varit på Malta en gång. Nu är det första gången vi åker med barn.
tack på förhand!
mvh Helena
|
|
|

2012-05-18, 20:02
|
|
|
Jättenöjda och återkommer ett år senare!!
Vi var på bahia feliz i oktober 2011. Vi hade vänner som varit där tidigare flera gånger. Vi bodde på Las Pitas. Vi är mycket mycket nöjda med reslet och håller inte alls med om kritiken som getts. Våra barn var då 6,5 år och nästan 4 år. Dottern är allvarligt allergisk mot viss mat och vi fick enormt fint bemötande!! De släppte allt det hade och visade oss vad hon kunde äta. De ropade på högste ansvarig i köket som hjälpte oss gång på gång! Hade all inclusive och åt på flera ställen och fick smma service varje gång. Jättebra mat! Fint upplagt ochrent och fräscht. De gick runt och tokade o höll rent hela tiden. Fräscha toaletter. Fräscht i huvudhotellet och vårt rum städades bra. Bodde las pitas vilket var toppen så vi fick en underbar uteplats! Perfekt med 5 pooler att välja på. 3 där vid orquidea och 2 borta vid playa feliz. Vi åt, badade och höll till på båda områdena. Lite rörig restaurang/matsal vid orquidea men helt ok för oss med 2 barn. Hade jag inte haft 2 barn själv hade jag bog inte uppskattat stället såsom jag nu gjorde. Fräscht och städat överallt i parken! Umderhållningen var toppen synd att de inte va alla kvällar i veckan. Tor det var 5 av 7 kvällar bara. Vi har bokat att åka till samma ställe och bo på las pitas även denna ngen i höst 2012. Toppen! Stranden var fin men inte jättebarnvänligt. Höga vågor och stenar gjorde att vi mest kände på vattnet och tog ingen längre stund där. Däremot fin strandpromenad mot playa feliz.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|