ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-28, 22:43

Gäst

Thumbs up Bahia Feliz
Kom hem ifrån vår första charter med barn i onsdags. Jag förstår inget alls av det som skrivs, tror folk att det är Sheraton eller? Tres Vidas var helt okej enligt min mening. Man får ju väga priset mot kvaliten och då blir det inte bättre än okej.

Plus:
* Barnvänligt
* Oerhört bra personal från fritidsresor.
* Superkids och bamseklubben kanon, värt varenda öre.
* Kvällsunderhållningen höll oerhört bra klass, speciellt Raj Raj som borde vara på större scener.
* Bra poolområde
* Riktigt bra restauranger, speciellt Broken dreams och kinarestaurangen mot San Augustinhållet som var sjukt billig och bra klass. Cangaru hade bra kött, men lite dyr dock.
* Vi hade enbart frukost, den var riktigt bra.
* Enkelt att få tillgång till nätet, datorer med myntinkast i lobbyn
* Mycket bra bussförbindelser och billigt att åka. Ex 50 kr för oss fyra till Maspalomas.
* Bra och välsorterad supermarket på området

Minus:
* Sängarna var inte bra.
* De tog 10 euro i hyra för en badhandduk som man i och för sig fick tillbaks.
* De tog 18 euro för nyckel till safetyboxen.
* Minigolfbanan var riktigt usel.
* Spa anläggningen var torftig
* Blåsten, Bahia Feliz ligger på fel sida ön...

Vi betalade drygt 20000 för oss fyra och det var riktigt prisvärt enligt min mening!
Svara med citat

Gammal 2011-07-12, 14:46

Gäst

Cool åker till Las Pitas i december
Citat:
Ursprungligen postat av Kina Visa inlägg

Denna sommar var jag och barnen för första gången på charterresa någonsin och åkte till Bahia Feliz. Har tidigare jobbat med resor och bara åkt reguljärt.

Avseende service så tyckte jag att charterresan var bra för barnfamiljer. Flygpersonal jobbade på bra och trots att vi var tvungen att säga till om att vi bokat mat, så tycker jag att det är synd att klaga. Det är trots allt en väldigt stökig miljö att bara ha med barnfamiljer. Tycker men att barn är jobbiga så föreslår jag reguljärflyg. Som någon tidigare nämnt så får man lite vad man betalar för.
Vill man ha toppservice har jag aldrig varit med om bättre än den i Japan, men då ska man vara beredd att hosta upp många slantar då det kostar en del.

Vi bodde på Las Pitas. Jag tyckte att det var lite smutsigt på golvet och hade gärna önskat en mopp el dyl så man kunde städat. Frukosten var ganska anpassad till de många engelsmän som gästade orten men var helt ok. Mat gick att tillaga i lägenheten och trots att utbudet i den lokala affären var litet så gick det att ta sig till närliggande orter för att handla på större affärer.
Hyrbil är inget måste, det går bra att ta buss och taxi. Det ligger en hållplats precis intill hotelletområdet.

Vad gäller Astrid Lindgrens värld som inte alls har med Gran Canaria att göra, men som nämnts här. Mitt tips är åk inte dit! Åtminstone inte på sommaren. Har även besökt detta resmål i sommar med mina barn. Stod ut i två timmar innan vi lämnade stället. Barnen lekte sedan med ett träskepp på Vimmerby torg i en timme och tyckte detta var roligare. Det berodde inte på att ALV inte är fint, men hur mycket folk går det att klämma in där egentligen??? Vi höll på att bli galna, min son väntade 10 min för att kunna åka rutchkana. Jag har varit på ALV många somrar under min barndom men detta var förskräckligt! Dessutom kostade det 840kr i entréavgift.

Någon skrev tidigare att man inte borde ta med barn på solsemester...

Huruvida man vill åka utomlands med sina barn måste väl ändå var och en få göra. Jag tycker att den svenska sommaren är helt fantastisk och tycker inte alls att det är fel på semester "hemma". Men ibland är det roligt att se andra platser. Jag älskar att resa och det gör mina barn också, det spelar ingen större roll om det är inrikes eller utrikes.
Charter tyckte jag var ett alternativ där man kunde välja om man ville uppleva kulturen på egen hand eller att sola och bada på hotellet.
Det senare förutsätter självklart att man skyddar sina barn. Min övertygelse är att de flesta av oss gör det, det vill säga smörjer in barnen med kräm innehållande mycket hög solskyddsfaktor.
Sedan är ju inte alla barn lika känsliga. Tänk, det föds barn överallt. Även på Gan Canaria.

Detta var ett långt inlägg med mina personliga reflektioner och självklart är ju "sanningen om Bahia Feliz", Steffen, din sanning. Men jag får en känsla av att du inte läst om resmålet då det mesta av det du beskriver (läget, stranden, backen osv) finns beskrivet åtminstone på Fritidsresors hemsida.
Det var dock intressant att läsa allas erfarenheter.

Jag kommer att välja charter nästa gång också då mina barn fortfarande är i skolåldern, men troligtvis inte Gran Canaria trots att vi tyckte det var helt OK.

Om det är någon som vill åka till någon solig ö men ändå inte Mallorca eller Kanarieöarna så är mitt tips antingen Korsika eller Sardinien. Fantastisk miljö och mycket god mat, dock inte barnvänligt. Men det är ju vad jag tyckte
Vi åker i december till las pitas för första gången men vår då ett och ett halvt åriga dotter. vi har bara hört positivt o stället från vänner. Vi kom precis hem från turkiet där det var 35grader. Inga problem, högt solskydd, vilopauser på rummet med ac och se till att bada och dricka mycket. Så jag håller med dig till 100%. Visst kan man åka med barn, man får bara anpassa det man gör på resan efter vad barnen orkar.
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 17:07

Danielzas

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag håller med. Vart är vi på väg egentligen? Curlingföräldrar och fri uppfostran... Hur ska barnen lära sig de sociala koderna, skilja på rätt och fel eller bara kunna rent j-la hyffs.
Håller du med dig själv? Sitter här och skriver negativa inlägg om barn och barnfamiljer. Är du bara efterbliven eller arbetslös? Seriöst, skaffa dig ett liv. Bitter och ensam månne.
Svara med citat

Gammal 2011-08-05, 21:15

Majkel

Nykomling
Majkel är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard
Angående maten i Bahia Feliz:

Kom hem för ett par dar sen efter två veckor på Gran Canaria där vårt sällskap bodde i Playa Feliz. Maten på restaurangerna inom hotellområdet var överlag en besvikelse. Vi åt ett flertal gånger på "El Sultan" pga att det var bra för barn med lekplats nära restaurangen men tyvärr var kvaliteten på maten mycket ojämn där. Deras jätteräkor var preparerade i förväg och delvis skalade och var mjöliga och sega, urk ! Likaså deras *grillade* marulk var ett bottennapp som uppenbarligen grillats (på skinnsida som var kvar) vid ett tidigare tillfälle och sedan värmts upp strax innan serveringen Däremot var deras grillade lammracks goda !

Åt i övrigt vid det lilla torget bl.a. vid "Eddies (färsk grillad havsabborre) och "Don Pepes" (grillad sjötunga) och det var riktigt gott på båda restaurangerna.

Hade ett riktigt lyckat restaurangbesök i San Agustin vid fiskrestaurangen "O Canastro Gallego" (åt sjötunga menuiere) som var fantastiskt god, serverar främst olika fiskrätter (prisvärt och en del dyrare rätter) som kan beställas med olika tillagningsmetoder. Inget turist lull lull som på många andra ställen utan fokus på maten, rekommenderas starkt !

Hade även en fullträff på restaurang "Adio Mare" i köpcentrat i San Agustin (åt träkolsgrillad oxfile, espetada original) och det är nog den godaste oxfile jag ätit . Tips; restaurangen är uppdelad i två sektioner med en del inne i köpcentrat och den andra delen som har utsikt mot havet. Vi åt i innerdelen men det var mysigt ändå
Svara med citat

Gammal 2011-08-12, 23:42

Gäst

Thumbs up Supernöjda!
Vi kom hem i onsdags från en härlig vecka på Bahia Feliz.
Hela veckan har varit toppen med 33 grader varmt i genomsnitt, 28 i poolen. Att det skulle vara blåsigt var inget vi direkt märkte av. En av sju dagar blåste det, men inte mer än att det upplevdes som skön fläkt i värmen. Vi läste hela den här tråden innan och var mycket öppna för positiva o negativa kommentarer att relatera till när vi kom på plats. Det enda vi reagerade på var att maten var lite tråkig, men även de mycket kräsna i vår familj gick aldrig hungriga från måltiderna eftersom utbudet är stort, även om mycket smakar ganska likadant...
Vi har en rullstolsbunden dotter o blev MYCKET glatt överraskade över att HELA ANLÄGGNINGEN (hotellområdena och centrumet) är handikappanpassat med ramper!
Det var den utan tvekan bästa saken med hela resmålet. Vi hade innan resan ringt till Fritidsresor för att höra om supekids till dottern o bokade plats åt henne. När vi kom fram o fick beskrivningen/schemat frö superkids visade det sig att hon omöjligt kunde vara med pga sitt rörelsehinder. Vi tog kontakt med Fritidsresor och de avbokade henne och betalade tillbaka hela beloppet utan snack på direkten. Mycket stort plus till dem för detta. Vi upplevde inga problem med solstolar, men så var vi också frukostätna till 9.00. Stolar till alla utn trängsel.
Vi höll oss bara vid Playa feliz pool då vi upplevde att det var vansinnigt mycket folk på Orchidea. Barnen var och badade i barnpoolen med rutschkana en eftermiddag men uttryckte ingen mer önskan om att gå dit igen.
Våra tjejejr är 8 och 5,5 år.
Bamseklubben och underhållningen på em/kvällar var till stor belåtenhet . Riktigt duktiga artister!
Lägenheten var ren och fin hela tiden, städerskan var där varje dag.
Lite besvikna var vi på att det efter kl. 9 inte gick att få någonting att äta och att baren på Playa stängde redan klockan 23. vi löste det iofs genom att hamstra innan och ställ in i kylen.
Många drinkar provades och alla ingick i all inclusive ...

Vi var iväg på delfinsafari och fick sällskap av delfinerna efter 10-15 minuter ut från Puerto Ricos hamn . Underbar känsla att ha dem bredvid båten.
I den utfärden görs också ett stopp på Amodores stranden. Härligt ställe men för kommersiellt och trångt för att få den där riktiga wow faktorn för vår smak.
Däremot tog solen som den skulle under de två timmarna med sol och bad i saltvattnet....

Vi återvänder gärna igen men då två veckor. En för sol och bad, en för mer utforskning av ön
Svara med citat

Gammal 2011-09-01, 19:27

Gäst

Standard Gnällig resenär
Jag har varit runt nästan hela världen och rest och upplevt både det ena och det andra. Bahia Feliz har jag varit på en gång, förra året, och har bara positiva erfarenheter!

När man läser de gnälliga inläggen undrar man om det är första resan utomlands?

Bahia Feliz är en helt perfekt Blue Village för barnfamlijer!! Har varit på andra liknande resorts hos andra resebolag och de är inte i närheten, tyvärr!

Nu åker vi ner till Grancan och Bahia Feliz igen i slutet av september för en lika trevlig upplevelse som förra gången!

Att det ligger avsides? Har du inte läst i broschyren? Inte direkt svårt att ta en taxi eller buss någon annan stans, men poolerna är helt ok, är nog endast Thailand som jag upplever slår Bahia Feliz.

Maten? Vad har ni ätit innan? Alla stora hotell har typ likadan mat, vill du ha exotiskt - leta upp något eget!

Bahia Feliz är i min mening perfekt för en solsemester för en famlij med barn - första stoppet efter flygplatsen, all inclusive för billig peng - prova att äta 3 måltider i en vecka för under 3000:- i spanien.
Mycket att göra för barnen, trevliga shower på kvällarna, som på alla Blue Village!
Bra standard på rummen! Finns många andra, dyrare alternativ hos resebolagen med mycket sämre standard!

Innan ni börjar gnälla, tänk på detta:

Vi reser utomlands 4 gånger per år och har sett samt upplevt en hel del, ändå ligger Bahia Feliz väldigt högt på vår lista!
Svara med citat

Gammal 2011-09-03, 23:21

Balou

Nykomling
Balou är inte uppkopplad
Balous avatar

Reg.datum: jan 2011

Standard
Tråkigt att höra om din upplevelse av Bahia Feliz, är själv boende här nere på Gran Canaria permanent, och gillar faktiskt att åka över dit då och då. Bor själv i centrala San Agustin, vilket passar om man inte är ute efter en perfekt strand, men desto bättre om man vill ha lugn och ro, samt lite mer grönska och fria ytor än vad man har på andra ställen.

Gammal 2011-09-21, 09:25

Gäst

Smile BAHIA ...
Citat:
Ursprungligen postat av Steffen Visa inlägg

Ville bara passa på att berätta om den mardrömsresa som vi hade till Gran Canaria och Bahia Feliz(Monte Feliz) för ett par veckor sedan.
Det otäcka i sammanhanget är att vissa i detta forum verkar tycka att det är ett bra område att bo på. Här kommer sanningen:

- De restauranger (provade 3 stycken)som finns på området är helt värdelösa och jag fick skicka ut maten varje gång.Antar att de går runt för att folk inte bryr sig eller har koll på bra mat. Vad bi än gör så akta er för all forma av spansk mat för ni får bättre tapas i Bredäng än här.

- Frukosten är under all kritik...Vem vill sitta bland 100 andra familjer och äta skitmat med enorm ljudnivå, otrevlig personal och samtidigt betala för det. Vi var nere en gång(trots att vi hade betalat för hela veckan)och sedan köpte vi egen mat och åt på rummet.Det fans bara barnstolar till ett fåtal familjer.

- Stället (Bahia Feliz) ligger helt fel till och hyrbil varje dag är ett måste för att kunna lämna dekadensen.

- Klimatmässigt ligger det helt fel och vi åkte till västra Gran Canaria där det var varmare och inte stormade som det ju gör runt Bahia Feliz, det är ju en annan klimatzon.

- Stranden(?) är ett stort skämt och består endast av stenar och klippor och det är helt omöjligt att bada med barn här.

- Skicket på hotellet är uruselt och rummen trista och det ingår inte städning varje dag.TV kanaler kostar skjortan i extraavgifter. Hela känslan är "miljonprogrammet"

- Allt som går att köpa i området är extremt dyrt(det är billigare hemma i Sverige)

- Hyrbilsfirman som samarbetar med Fritidsresor är mycket dålig och vi fick tjata för att få hjälp att installera med den barnstol vi hade beställt hemmifrån. Den anställde mannen svor för att han var tvungen ätt lämna sin stol och verkade hata sitt jobb.

- Backen som folk tidigare klagat på var det bästa med området då man iaf fick lite kondotion på köpet.

- Gymmet som hotellet samarbetar med är svindyrt och utrustningen dålig eller trasig.

- Det välkomstpaket som vi hade beställt i förväg var riktigt trist och kanske värt 30 kr trots att vi betalat 175 kr.

- Varje morgon så stod folk på rad för att roffa åt sig de solstolar som finns runt poolen för att sedan gå och äta eller återgå till sängen med följden att inga solstolar finns kvar.

- Shower och barnaktiviteter håll låg nivå och träning i poolen kunde plötligt bli inställt utan att meddela detta det slutade med att min mamma som sett fram emot lite poolgympa inte fick någon träning alls.
Fritidsresor hade ingen ursäkt.

Enda behållningen med resan var att vi kunde ta oss därifrån och åka till Puerto Mogan som var riktigt trevligt!!

Så lyd mitt råd - Boka av!! Låt Bahia Feliz gå samma möte som det vidriga området bredvid (San Agustin) som numera är helt dött och övergivet.
Om ni rest till andra ställen(ex. Thailand, Sydamerika, Sydafrika)så kommer ni att avsky Gran Canaria i jämförelsen.

Till saken hör även att vi hade regn och kallblåst 5 dagar av 7 vilket kanske spätt på lite av kritiken ;-) men så här års är det ju vädret extremt instabilt.
:roll:
BAHIA FELIZ ÄR HELT FEL, DÄR HAR DU RÄTT. långt till allt. Bo nere i söder en bit från stranden och välj vart du vill gå i olika riktningar, pool, strand, shopping.
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 15:01

Gäst

Red face Var på hotell Orqidea Bahia Feliz
Kom hem för en vecka sen. Mycket fint hotellområde, rent och snyggt.
Men det låg verkligen för sig själv...lite ödsligt tyckte jag.
Vi hade all inclusive.
Jobbig ljudnivå i matsalarna för där var typ 1000 småbarn.
Poolerna var lovat att hålla 23grader, det var max 17grader. Många var förbannade.
Tennis kostade 17Euro och 3Euro till om man ville ha belysning !?!
Svindyrt att handla och ändå inget att handla... : (
Aldrig mer Spanien,,,,får bli Grekland så man får lite god mat åtminstone.
(Men folket i Spanien är ett mycket trevligt folk tycker jag)
Det blåste mycket på denna sidan ön och det var ingen direkt strand utan sköljde upp massvis med sten.¨
Både + och - till detta ställe, beror på vad man är ute efter.
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 15:43

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:

Kom hem för en vecka sen. Mycket fint hotellområde, rent och snyggt.
Men det låg verkligen för sig själv...lite ödsligt tyckte jag.
Vi hade all inclusive.
Jobbig ljudnivå i matsalarna för där var typ 1000 småbarn.
Poolerna var lovat att hålla 23grader, det var max 17grader. Många var förbannade.
Tennis kostade 17Euro och 3Euro till om man ville ha belysning !?!
Svindyrt att handla och ändå inget att handla... : (
Aldrig mer Spanien,,,,får bli Grekland så man får lite god mat åtminstone.
(Men folket i Spanien är ett mycket trevligt folk tycker jag)
Det blåste mycket på denna sidan ön och det var ingen direkt strand utan sköljde upp massvis med sten.¨
Både + och - till detta ställe, beror på vad man är ute efter.
Man kan ju inte dömma ut ett land på det viset, det är inte Spanien Du besökt utan ett turistreservat! Man får räkna med att det är kass om man åker till turistgheton sen kvittar det i vilket land de ligger.
Åk till en Spansk stad som Las Palmas eller liknande så får Du uppleva Spanien, spansk mat, kultur och inte minst träffa lokalbefolkningen.

Gammal 2012-01-23, 16:08

Gäst

Standard Bahia feliz missförstånd
Det tycks råda en förvirring kring resmålet Bahia Feliz.
Massor med människor ligger kring poolen och tycker det är kallt, blåsigt etc. Vad gör de där? Bahia Feliz är ett vindsurfingcenter där man byggt hotell och Bamseklubb. Det är drömmen för vindsurfande småbarnsföräldrar och helt ok kvalitet rakt igenom på boende och mat etc, särskilt om man är van vid att bo vid stranden i en folkvagnsbuss m brädorna på taket. All inclusive rekommenderas starkt. Ni som åker dit och tror ni ska till typ Thailand måste läsa på bättre innan. På Bahia feliz råder vind, fantastisk bräduthyrning (mistral center) och en skön bar bredvid bräduthyrningen. Du kan välja mellan hela mistrals brädlinje och riggar från North, våg och racingutrustning o våtdräkter och hängselar. Mitt i allt detta hasar det omkring en massa förvirrade överviktiga tatuerade människor från eskilstuna som inte ens har gått ned till den helt förträffliga vulkansandstranden (för barnens behov i alla fall), och klagar på det ena och det andra när de egentligen borde klaga på sig själva.
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 12:36

Gäst

Smile Njaaa....
Citat:
Ursprungligen postat av floridasidan Visa inlägg

Man kan ju inte dömma ut ett land på det viset, det är inte Spanien Du besökt utan ett turistreservat! Man får räkna med att det är kass om man åker till turistgheton sen kvittar det i vilket land de ligger.
Åk till en Spansk stad som Las Palmas eller liknande så får Du uppleva Spanien, spansk mat, kultur och inte minst träffa lokalbefolkningen.
Förstår hur du tänker... men det är inte mitt första besök i Spanien. Jag gick egentligen in för att beskriva själva Hotellet.
Vi var självklart i LasPalmas,, Playa del Ingles och San Augustin........men jag är helt enkelt inte så förtjust i Spanien. Så måste man ju få tycka eller hur.
Det är inte "folket" i sig....för dem gillar jag. Men jag finner inte riktigt det jag söker där ; )
Dessutom är det för lång flygtid- jag är hemskans flygrädd hihi
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 14:06

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Förstår hur du tänker... men det är inte mitt första besök i Spanien. Jag gick egentligen in för att beskriva själva Hotellet.
Vi var självklart i LasPalmas,, Playa del Ingles och San Augustin........men jag är helt enkelt inte så förtjust i Spanien. Så måste man ju få tycka eller hur.
Det är inte "folket" i sig....för dem gillar jag. Men jag finner inte riktigt det jag söker där ; )
Dessutom är det för lång flygtid- jag är hemskans flygrädd hihi
Självklart får man tycka som man vill alla tycker vi olika om saker, det framgick ju inte riktigt av inlägget utan det lät som Du dömde ut mat och allt i Spanien efter att ha bott på en resort. Grekland är det ju inget fel på heller och lite kortare resa är det onekligen, har Du varit på Cypern, det tycker jag är riktigt trevligt, speciellt Larnaca.

Fortsatt trevligt resande!

Gammal 2012-02-27, 20:44

Gäst

Standard Bahia Feliz - kanonställe
Av någon outgrundlig anledning läste jag tråden innan vi åkte. Nyss hemkommen efter 2 veckor kan jag bara säga att det är ett helt suveränt ställe för oss. För en barnfamilj som vi med 3 döttrar i åldrarna 3 12 och 14 så passade det oss perfekt.
Något ute/nattliv finns inte utan det är rätt tyst och lugnt. Restaurangerna var kanon och likaså personalen, både på hotellet och på restaurangerna.

Härligt "lagoma" promenader till San Augustin och PdI med god lunch vid "vändhållplatser". Buss tillbaks för ca. en 50-lapp för oss alla. Vill man till stranden Maspalomas går det 2 turer per dag och väg med gratisbuss.

Mycket prisvärt resmål. För alla oss gick resan på 26000. Då fick vi en stor 3-rumslägenhet med 2 badrum inkl. ett badkar. Stor terass på ca. 25m2 med rejält hörnbadkar och strålande utsikt mot Atlanten, palmer och San Augustin.

Visst blåser det en del, men då får man bara hålla lite extra i hatten.
Svara med citat

Gammal 2012-03-18, 21:05

Bagarn

Talking Bahia Feliz -hotell orqidea
Hallå allesammans. Nyss hemkommen efter en helt underbar vecka på Bahia Feliz på hotell orqidea. Jag var tvungen att skriva in ett inlägg här då jag tycker tråden är avskräckande och helt fel beskrivning om bahia feliz. Reagerar skarpt på ditt inlägg steffen. Bahia Feliz är ett underbart område med hotell orqidea som det bästa hotellet antar jag. Var där och tyckte att hotellet i sig,poolerna ,maten och ja ALLT var perfekt. Vädret var helt fantastiskt med inte ett moln på himlen i en hel vecka. Nu säger du att du var på monte feliz och den anläggningen såg jag också,verkade som småtrevliga rum iaf. Det jag blev riktigt positiv överraskad var över den goda all inclusive som erbjöds på hotellet,ruggigt gott. Sen säger du också att klimatet på bahia feliz är kasst med mycket regn och blåst. Tja,det är ungefär lika mycket nonsens som att säga att solen är kall. Blåste skall du inte klaga över,åker du till Gran Canaria så vet du att det är blåsiga öar. Var själv till Fuerteventura året innan och där kan man gnälla om blåst och dåligt väder, visst är Bahia Feliz också blåsigt men ingenting om du jämför med Fuerteventura . Dem små affärerna och den lilla by dem har med resturanger var riktigt trevlig och det är knappast dyrare att köpa någonting där än hemma i sverige,det går inte ens att jämföra,rent nonsens där utav dig också. Poolerna på hotell orqidea var utav högsta klass,uppvärmda pooler,(den största var skönast att bada i,skulle tippa på att det var en 24 grader i den kanske. Stranden? Ja det kan jag nog hålla med dig om ,den är inte speciellt trevlig ,men jag tycker heller inte man bör använda den då det är så pass höga vågor och ganska så blåsigt där nere ,man har ju ändå dem stora poolerna. Sedan så har dem ju byggt som små bunkrar där man kan ligga på stranden utan att vinden blåser på en vilket är bra. Det enda jag kan tycka var lite trist var att internetanslutningen vi köpte på hotell orqidea var riktigt seg och jävlig ,det hade dem kunnat göra bättre. Sedan så var showerna på kvällarna även dem utav högsta klass ,alltid roliga att se på för dem som gillar show och för mig som inte är sådan hejare av sånt så finns en stor plasma tv med sport påslagen i snack baren,toppbetyg! Jag kan inte ens jämföra hotellet här i Gran Canaria och med det jag avr på fuerteventura,det är 3 klasser emellan,ändå säga båda ha fyra stjärnor konstigt nog. Vi åkte såklart med fritidsresor och dem var riktigt proffsiga på alla punkter,lättåtkomliga och trevliga att snacka med. Sedan så kan jag tcka som dig att det är till viss del ganska så drygt med en massa barn i matsalen,det var otroligt mycket småbarn på hotellet,men det spelar ej så stor roll. Sängarna på rummet var hyggliga,ingen komfort direkt men helt okej att sova på. Hotellet i sig får nog ett betyg på 4,75 utav 5 möjliga. Jag var riktigt nöjd med allt och att vädret var så pass bra som det var.

Däremot något som jag kan ilskna till på riktigt ordentligt är alla dem här oproffsiga skandinaviska skitflygbolagen. Det är bara riktigt tragiskt att när man beställer flygmat för 170 kr tur retur att man sedan också måste köpa egen dricka på planet för minst 30 kr. Otrevlig personal är det som det bara i första hand är viktigt vad som skall hända med försäljningsvagnen,den verkar vara hela världen för den personalen. Dem skall första hålla på med den i ca 2 timmar och åka fram och tillbaka med den hela tiden så man ej kan nå toaletterna ,och när man väl sedan ställt sig i kö så blir tillsagd att gå tillbaka till sin plats igen så försäljingsvagnen kan åka förbi... Fattar heller inte varför det måste ta 3 timmar på att få sin flygmat,inte logiskt att först få sin mat och att sen kanske köpa den svindyra spriten som erbjuds där. Primera Air,Air Finland och Norwegian har varit de flygbolag jag rest med ner till kanarieöarna,lika oproffsiga allihopa tyvärr... Passa er för att välja dessa flygbolag!

I sin helhet är jag grymt nöjd med resan och jag kan varmt rekkomendera Bahia Feliz och Kanarieöarna för er!

I sin helhet var jag
Svara med citat

Gammal 2012-03-19, 00:29

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Bagarn Visa inlägg

Hallå allesammans.
Däremot något som jag kan ilskna till på riktigt ordentligt är alla dem här oproffsiga skandinaviska skitflygbolagen. Det är bara riktigt tragiskt att när man beställer flygmat för 170 kr tur retur att man sedan också måste köpa egen dricka på planet för minst 30 kr. Otrevlig personal är det som det bara i första hand är viktigt vad som skall hända med försäljningsvagnen,den verkar vara hela världen för den personalen. Dem skall första hålla på med den i ca 2 timmar och åka fram och tillbaka med den hela tiden så man ej kan nå toaletterna ,och när man väl sedan ställt sig i kö så blir tillsagd att gå tillbaka till sin plats igen så försäljingsvagnen kan åka förbi... Fattar heller inte varför det måste ta 3 timmar på att få sin flygmat,inte logiskt att först få sin mat och att sen kanske köpa den svindyra spriten som erbjuds där. Primera Air,Air Finland och Norwegian har varit de flygbolag jag rest med ner till kanarieöarna,lika oproffsiga allihopa tyvärr... Passa er för att välja dessa flygbolag!

I sin helhet är jag grymt nöjd med resan och jag kan varmt rekkomendera Bahia Feliz och Kanarieöarna för er!

I sin helhet var jag
Av flygbolagen Du nämner har vi bara flugit med Norwegian och har inte alls samma erfarenhet, senast för två veckor sedan Teneriffa tur och retur. De prackade definitivt inte på en något, de frågar inte ens om man vill handla om man inte själv påkallar deras uppmärksamhet, det går dessutom utmärkt att ta med egen mat och alkoholfri dricka ombord. Definitivt bättre än alla charterbolag vi åkt med där det ska krängas varor, skraplotter mm. i ett. De har dessutom alltid hållit tiderna och gett oss resor långt under charterbolagens priser i fräscha flygplan, senast t.o.m. med gratis wi-fi ombord, så jag skulle personligen inte vara rädd att rekommendera dem.

Gammal 2012-03-21, 11:51

Bagarn

Standard
Jörgen: trevligt att du var nöjd med Norwegian. Får jag bara fråga vilka andra charterbolag du rest med som du upplevt som sämre?

Själv vet jag inte hur jag skall kunna beskriva alla dessa pengar hungriga skandinaviska skitbolag. Jag har som sagt åkt med dem flesta skandinaviska bolag,fly nordic (uppköpta av finnair tror jag),sas,primera air,air finland och norwegian. Det ena är sämre än det andra. Det finns dock ett som toppar listan helt klart och det är primera air. Jag kan inte förstå att man kan vara så pass oproffsiga som dem är. Kliver ni någonsin in i ett sådant plan så kan ni räkna med att ni är rånade direkt kära vänner. Man prackar på den där jäkla taxfree vagnen hela tiden,såklart minst dubbelt så dyrt som på flygplatsen alltihopa.Skulle aldrig någonsin falla mig in i att handla något från den,varför betala något dubbelt så dyrt när man kan få två för samma pengar? Trisslotter för 50 kr som dem gjort själva tydligen som det inte finns en chans att vinna på,ändå såg man en massa som febrilt satt och skrapade på dem. Sedan säljer dem till och med aftonbladet för 20 kr tror jag det var,tror det finns runt varenda hörna gratis aftonbladet på arlanda flygplats.Åk heller aldrig mer resebyrån Solresor för detta är en ruggigt kass resebyrå och dem har ju såklart samarbete med Primera Air som gör dem ännu sämre. Såklart ingår ingen dricka hos någon utav dem skandinaviska flygbolagen. Allting handlar bara om pengar ,pengar och än en gång PENGAR för dem verkar det som .Strunta i kunden och ta bara betalt för allting,det kanske skulle vara deras motto. vad blir nästa draget? 10 kr avgift för ett toalettbesök? Vi betalar flygmaten 170 kr tur/retur,alltså 85 kr en tur,man får 3 tuggor potatismos och 4 kyckling eller fiskbitar utan något att dricka såklart . Det skall alltså kosta 85 kr,kanske max värt 15 kr i mina ögon.

Jag måste bara få ta detta exempel än en gång känner jag: Jag brukar alltid på sommaren flyga ner till södra europa till Kroatien . Jag har flygit med Lufthansa,Austrian Airlines och Croatia Airlines vad jag minns. Och man får ju en chock. Vi är fyra stycken,tre vuxna och ett barn som åker alla för ungefär 7000 kr tur och retur ner till kroatien. Du betalar inte ett jota för att få mat,du får ALLTID något utav dem att äta(inga stora mängder men så att du slipper vara hungrig iaf) och det finns inget snack om att även en dricka ingår i det, detta kan väl jag tycka är ett normalt beetende. Tänk er själva att åka fyra personer för 7000 kr tur retur och att även få både mat och dryck på planet,det är ett rent rån mot dessa flygbolag tycker jag,ändå har dem det bättre än dem här pengarhungriga flygbolagen i skandinavien.

jag hoppas verkligen att om 15-20 att alla dessa bolag har blivit uppköpta utav Lufthansa eller något annat stort flygbolag.

Mvh Bagarn
Svara med citat

Gammal 2012-03-21, 12:31

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Hallå Bagarn!

För mig är Norwegian inget charterbolag.
Vi reser inte charter om det kan undvikas. Åkte ni charter så kanske resebolaget, Ving eller vem det nu är, bestämmer och sätter standarden. Synd (och korkat tycker jag) om Norwegian skämmer ut sig på det viset i.s.f.
Vi bokade Norwegian som reguljärflygning och bokade hotell själv, det blir mycket billigare och tydligen bättre :-) I Maj åker vi till Mallis två veckor, flyger med SAS för drygt 1200:- och bra lägenhetshotell kostar €400. Vi får två veckor för ca. 4300:-/person med hyrbil (ca. 3000:- utan bilen) hela tiden och slipper charterbolagens dåliga bemötande, dåligt flyg, sämsta rummet på hotellet o.s.v.
Mitt råd, skippa charter och boka själv.

Gammal 2012-03-21, 12:44

Gäst

Standard
jag har aldrig blivit illa bemött av något charterbolag,aldrig åkt dåligt charterflyg,aldrig fått sämsta rummet på charterhotellet
Svara med citat

Gammal 2012-03-21, 12:49

Gäst

Standard
Citat:

jag har aldrig blivit illa bemött av något charterbolag,aldrig åkt dåligt charterflyg,aldrig fått sämsta rummet på charterhotellet
Du kanske också undviker charter då? ;-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8