ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-19, 14:15

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard Vancouver i December
Tänkte kolla om det finns några Kanada-vänner på forumet som har förslag på vad man kan göra i Vancouver mellan NHL-matcherna i början på December?

Vad jag förstår finns det mycket shoppingcenter att besöka, det lär nog bli en dag om vädret inte vill vara med alls. Utöver det, tips på lämpliga saker att göra/se under dagarna och kvällarna?

En tanke är att åka ut till Victoria över en dag, men utöver det är det relativt öppet i resplanen. Har någon tips om några schyssta barer/restauranger med livemusik eller stand-upklubbar så mottages tips varmt.
Svara med citat

Gammal 2011-11-06, 08:51

Gäst

Standard Sevärt i Vancouver
Du kan åka norrut efter kusten mot Whistler och besöka spektakulära vattenfall, ta färja från HorseShoe Bay ut till någon ö. Det finns gott om vilda djur och man kan få syn på björn och annat där uppe. Gillar du natur så är det klart värt ett besök.
Svara med citat

Gammal 2011-11-06, 09:29

chazzie

Globetrotter

Standard
Tackar för tipset!

Jag har sneglat på att göra just det, är även lite sugen på att åka till Victoria en dag och kika lite.
Svara med citat

Gammal 2011-11-25, 09:09

chazzie

Globetrotter

Standard
Nu bär det iväg om en vecka, som det ser ut så blir det en del tid i själva Vancouver, framförallt på de dagar då vi ska se hockey på eftermiddagen/kvällen. Utöver det så hoppas jag att vi kan ta oss till Victoria eller Nanaimo över en dag och sen har vi en hyrbil för att åka upp till Whistler sista dagen, lämnar bilen på YVR så då är transporten löst till flygplatsen vid hemresan, med stopp på något lämpligt shoppingcenter =}
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8