ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-25, 22:45

livliness

Medlem
livliness är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Unhappy skadat pass
Hej!

Jag åker till Kanada om 18 dagar och ska mellanlanda i New York. Jag har nyligen flyttat och upptäckte tidigare idag att mitt pass har blivit lite "skadat". Där är ju två klisterlappar på baksidan av passet och en liten del av den övre har skavt bort, alltså inte klisterlappen med streckkoden utan den övre med personnumret på. Hela klisterlappen är inte borta utan det är bara en liten bit. Baksidan har även blivit lite böjd, jag har böjt tillbaka den med det är fortfarande ett litet veck på den. Själva insidan på passet är inte skadat alls.

Jag vet inte om jag vågar chansa på att bli nekad vid flygplatsen i Köpenhamn. Men det känns ju samtidigt som pengar ut i sjön om jag egentligen inte behöver köpa ett nytt. Kan man kanske gå till polisen och fråga efter en ny klisterlapp?
Senast redigerad av livliness den 2010-05-25 klockan 22:47.
Svara med citat

Gammal 2010-05-27, 21:56

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av livliness Visa inlägg

Hej!

Jag åker till Kanada om 18 dagar och ska mellanlanda i New York. Jag har nyligen flyttat och upptäckte tidigare idag att mitt pass har blivit lite "skadat". Där är ju två klisterlappar på baksidan av passet och en liten del av den övre har skavt bort, alltså inte klisterlappen med streckkoden utan den övre med personnumret på. Hela klisterlappen är inte borta utan det är bara en liten bit. Baksidan har även blivit lite böjd, jag har böjt tillbaka den med det är fortfarande ett litet veck på den. Själva insidan på passet är inte skadat alls.

Jag vet inte om jag vågar chansa på att bli nekad vid flygplatsen i Köpenhamn. Men det känns ju samtidigt som pengar ut i sjön om jag egentligen inte behöver köpa ett nytt. Kan man kanske gå till polisen och fråga efter en ny klisterlapp?
Klisterlapparna är inte en del av passet, antagligen används de vid polisens hantering. De behöver inte finnas kvar alls.
Ett böjd pärm är ingen skada, är den däremot vikt så det gått sönder är det kanske något att oroa sig för.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8