ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-21, 22:08

moyah

Nykomling
moyah är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till moyah Skicka ett meddelande via Yahoo till moyah
Standard Direktflyg från Stockholm Arlanda till Canada?
Hej!

Jag har nu bestämt mig för att resa till Canada i höst och hälsa på två av mina kompisar. Dock känner jag inte till något direktflyg, och hittar heller inget på nätet. Finns det ens något direktflyg dit?
Är det någon som kan rekommendera ett bra direktflyg från Arlanda flygplats till Canada, om det nu finns så att säga?

Jag är tacksam för alla svar!
MVH/ Moah
Svara med citat

Gammal 2010-02-21, 22:37

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det finns inget direktflyg mellan Skandinavien och Kanada idag. Den 25:e juni börjar Air Canada flyga mellan Toronto och Köpenhamn.

Till Qatar och Toronto från Köpenhamn - BortaBra.se - din resetidning på nätet
Svara med citat

Gammal 2010-02-27, 19:18

Gäst

Standard Hej Micke!
Okej tack för hjälpen! Det blev ändrade planer ändå. Reser nog inte till Kanada än på ett tag. Just nu sparar jag till Förenade Arabemiraten. Ska åka ner dit & göra ärenden. Har det som mitt projektarbete i skolan! Det ser jag verkligen fram emot.
Svara med citat

Gammal 2010-03-19, 23:37

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Micke, du får inte glömma att Air Canada flyger London-Vancouver (direktflyg).

En fågel flög förbi mitt öra och talade om att Air Canada för diskussioner med Arlanda om att starta flighter mellan Arlanda-Toronto och Arlanda-Ottawa.

Och en sak till. Flygningen mellan Köpenhamn och Toronto kommer att gå med en B767-300 under sommaren och med reducerad frekvens under höst/vinter.

Det är trevligt med nya flyglinjer från Skandinavien till Kanada/USA. Vi behöver fler direktlinjer till Skandinavien. Ser gärna linjer till Miami, Los Angeles och även Las Vegas sommar/vinter.
Senast redigerad av Babar den 2010-03-19 klockan 23:40.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8