ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-05, 23:00

Hago

Nykomling
Hago är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard Bästa flygbolaget till Kanada
Bästa flygbolaget till Kanada
Senast redigerad av Hago den 2011-07-02 klockan 09:19.
Svara med citat

Gammal 2009-04-06, 01:45

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Billigast och bäst är inte nödvändigtvis samma sak! Vad jag vet så finns det inga nonstop flygningar mellan Skandinavien och Kanada, så du får nog flyga via England (troligen London) båda vägarna. 2 alternativ jag kan tänka mig:
British Airways - i så fall kan du flyga alla sträckorna med ett och samma flygbolag.
Eller SAS till London och sedan med Air Canada till och från Kanada. SAS och Air Canada är båda med i Star Alliance så du kan köpa genomgående biljett (på returen).

Gammal 2009-07-08, 08:16

Glumsten

Medlem
Glumsten är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Smile Bästa flygbolaget till Kanada
Vi flög nyligen från London till Toronto med Air India som var överlägset billigast, ca 4200 kr, och fullt OK med god mat och service.
Svara med citat

Gammal 2011-06-30, 21:41

Glumsten

Medlem

Standard Flyg till Kanada
Jag har besökt Toronto flera gånger de senaste åren och jag rekommenderar flyg som inte mellanlandar i USA med det krångel det innebär i detta paranoida land. Det går flyg såväl från Kastrup och Landvetter via Amsterdam eller Montreal. Hyrbil från flygplatsen är enkelt och bra och gatunätet är mycket logiskt upplagt. Läs på kartan först. Från Toronto har man Niagarafallen på bekvämt avstånd och i norr Algonquin Park med vilda björnar och vargar..
Svara med citat

Gammal 2011-08-01, 10:16

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Kolla KLM, de har bra priser, gav 6040kr/pp för Stockholm-Vancouver via Amsterdam nu i December.

Annars är Flygresor.se - Jämför pris pÃ¥ billiga flygresor en bra sida att söka på, det går att filtrera resultaten väldigt bra också.
Svara med citat

Gammal 2011-08-01, 18:29

Glumsten

Medlem

Standard Flyg till Kanada
Returbiljett från Göteborg till Toronto i sept låg för ett par veckor sedan på runt 3500:-. Jag beställde någon vecka senare och fick den för 3740:-. Otroligt billigt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8