ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-07, 21:51

AdamFredrikS

Nykomling
AdamFredrikS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Smile USA RESA
Hej!

Jag och min sambo planerar en långresa i USA. Planen är så att i Juni ska vi ta oss
till Bermuda och spendera en vecka där. Efter veckan där tar vi flyg till New York och använder en
hyrbil från New York till Miami. Ifrån Miami ska vi ta flyg till Bahamas och spendera ännu en vecka där.
Därefter tänkte vi åka tillbaka till Miami och använda hyrbil än en gång hela vägen till
San Francisco. Vi tänkte att San Francisco skulle vara sista stoppet på bilresan så därifrån åker vi
till Hawaii och spenderar två veckor där och sedan bär det hemåt.

Jag undrar detta; verkar det som en bra färdplan? Är det bäst med hyrbil eller lönar det sig
att köpa och sälja? Kan våran ålder, 20, vara ett problem för oss?

Hoppas Ni kan hjälpa mig med detta!

Tack på förhand, Adam.
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 22:37

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av AdamFredrikS Visa inlägg

Hej!

Jag och min sambo planerar en långresa i USA. Planen är så att i Juni ska vi ta oss
till Bermuda och spendera en vecka där. Efter veckan där tar vi flyg till New York och använder en
hyrbil från New York till Miami. Ifrån Miami ska vi ta flyg till Bahamas och spendera ännu en vecka där.
Därefter tänkte vi åka tillbaka till Miami och använda hyrbil än en gång hela vägen till
San Francisco. Vi tänkte att San Francisco skulle vara sista stoppet på bilresan så därifrån åker vi
till Hawaii och spenderar två veckor där och sedan bär det hemåt.

Jag undrar detta; verkar det som en bra färdplan? Är det bäst med hyrbil eller lönar det sig
att köpa och sälja? Kan våran ålder, 20, vara ett problem för oss?

Hoppas Ni kan hjälpa mig med detta!

Tack på förhand, Adam.
Hur länge ska ni resa? Har ni gott om tid är det ju en härlig tur!
Det är inte lätt att köpa en bil krävs saker som en fast adress i USA t.ex. hyr bil det är lättare, smidigare, säkrare, och inte säkert dyrare. 20 år är ett visst problem, svårare och dyrare att hyra bil, svårare om Ni ska festa o.s.v. om Ni kan så gör resan när ni fyllt 21.

Gammal 2011-12-08, 14:13

AdamFredrikS

Nykomling

Standard
Två månader har vi planerat att resan ska vara så tid finns! Vi har absolut inte tänkt att detta ska vara en festresa utan bara en ordentlig långresa i USA. Det verkar faktiskt som om hyrbil är det bättre alternativet. Har du någon uppfattning om vad det kostar de avstånden vi ska?
Svara med citat

Gammal 2011-12-08, 14:38

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Två månader har vi planerat att resan ska vara så tid finns! Vi har absolut inte tänkt att detta ska vara en festresa utan bara en ordentlig långresa i USA. Det verkar faktiskt som om hyrbil är det bättre alternativet. Har du någon uppfattning om vad det kostar de avstånden vi ska?
Okej, personligen tycker jag att resan låter som minst 11 veckor, men det beror ju på hur mycket man vill hinna se under färdens gång. Vill man se Kalifornien (plus kanske lite i Nevada och Arizona) tar det en tre fyra veckor, Florida tre veckor, New York minst en vecka. Hawaii två tre veckor, en del av Bermudas 1 vecka, Bahamas 1 vecka, flygresor 4-5 dagar, sen plus tiden att köra N.Y Miami och Miam Kalifornien, stannar man inte några dagar i städerna på vägen känns det ganska bortkastat så där bör det gå åt några veckor till. Så max-tiden utan visum (90 dagar) känns mer lämpligt faktiskt :-) Hade personligen bantat bort en hel del och istället planerat ytterligare en resa om några år.
Vad hyrbil kostar ser ni på uthyrarnas sidor, bränslekostnaden beror på vilken bil ni väljer men är ju inte så svårt att uppskatta när ni tittat på vilken bil ni vill ha.

Gammal 2011-12-10, 20:08

AdamFredrikS

Nykomling

Standard
En möjlighet är att vi tar Hawaii först i två veckor, åker över till San Francisco, tar turen igenom USA bakvänt och tar bort Bermuda ifrån planen. På det viset har vi i alla fall 10 veckor på oss. Problemet är att vi ska ha min sambos lillasyster med oss på bildelen av resan.

Har du några förslag på platser man bör besöka? Klassiska landmärken i New York, bra museum i DC och liknande? Tänkte förboka en del "upplevelser".
Svara med citat

Gammal 2011-12-11, 00:33

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

En möjlighet är att vi tar Hawaii först i två veckor, åker över till San Francisco, tar turen igenom USA bakvänt och tar bort Bermuda ifrån planen. På det viset har vi i alla fall 10 veckor på oss. Problemet är att vi ska ha min sambos lillasyster med oss på bildelen av resan.

Har du några förslag på platser man bör besöka? Klassiska landmärken i New York, bra museum i DC och liknande? Tänkte förboka en del "upplevelser".
Ställen att besöka tipsas det om i massor av trådar på forumet så att räkna upp allt som finns att se i USA känns inte relevant.
Ska Ni verkligen åka när Ni är 20 och tänker köra bil så är mitt förslag att Ni först och främst tar reda på var Ni kan hyra bil och vad det kommer kosta er, det finns hinder som att man måste ha egen trafikförsäkring, vilket man, vad jag vet, inte kan ha om man inte bor i USA & få företag hyr ut till så unga personer (många har 25 års gräns, vissa 21 och ett fåtal hyr ut till yngre). läs på uthyrarnas hemsidor, mejla dem och fråga, kolla med Kilroy de lär veta en del.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8