ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-14, 19:47

Gäst

Standard Jorden runt budget
Jag behöver hjälp med allt som kan tänka sig ha med en jorden runt resa att göra!
Vi har tänkt vara borta i 3 månader ingen bestämd rutt ännu men typ Thailand/malaysia, Australien, NZ, Fiji (kanske),Hawaii, usa-san fransisco-La -Los angeles-miami o New York
Hur mycket gör man av med i varje land i veckan i månaden ca?
Hur myckt får man betala typ 25 000 el?
Om man lever riktigt billigt hur lite kan man då komma undan med?
Jag behöver verkligen tips om allt som har med buget och hur mkt man gör av med på jorden runt glad för alla svar!!
Svara med citat

Gammal 2011-08-25, 15:38

Jonko

Nykomling
Jonko är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard wuhu
Hej,

Jag vill inte säga att jag har mycket praktisk erfarenhet mer än 3 månader i Australien men jag och mina 2 vänner har precis bokat en jorden-runt resa med start i oktober och slut i maj. USA-NyZ,Fiji, Aus, Vietnam, Laos, Kambodja, Thailand och Indien. Flygresan gick på 23800:-. Bil 3 veckor i USA kostade oss ca 8400:- (4200/person) med alla omkostnader inräknade.

När vi pratade med Kilroy sa hon att det kostar ca. 15-20k/månad i USA (typ15), NyZ (runt15) och Aus(20) beroende lite på hur mycket man hittade på. Du kan ju säkert komma undan med 10-12 i varje land om du lever riktigt snålt, å andra sidan.. vill man det på en jorden-runt resa? Vet att boende i Australien kostar allt mellan 100-300kr per natt. I sydostasien och Indien är det ju betydligt billigare.

Vet inte om det hjälpte dig något men det är vad jag har att tillföra :-)
Svara med citat

Gammal 2011-08-29, 19:16

Gäst

Smile
Allt är positivt så tack! bokade ni eran biljett genom kilroy eller var bokade ni den? vi har fått höra att de brukar ligga på runt 25000 en jorden runt överlag, tog ni en fast rutt eller bestämde ni själva var och hur länge!?
Jag ha oxå varit i Australien så där har jag lite koll och eftersom vi redan varit där har vi oxå redan hittat på mkt allt från simma med delifner bärriärrevet forsränning mm så de kostanderna kommer vi inte få där utan vill bara komma tbx o hälsa på!
Vi levde ganska snålt förra gången och det är vi inte sugna på i år igen så vi ha nästan räknat med 20 000 i månaden men vi vill ju gätna få ner det utan att leva för snålt!
I usa var ska ni bila mellan? vet du hur gammal man måste vara i Usa för att hyra bil?
Hur länge ska ni vara på samma ställe, ni ska vara borta länge hinner med mkt då!?
Tack Julia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8