ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-16, 12:48

mandifluss

Nykomling
mandifluss är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Talking Jorden runt - Kina-Indien-Malaysia-Australien-Nya Zeeland-USA
Hej!
Jag och min sambo tänkte resa jorden runt i ca 5-6 månader under nästa vinter (dec 2012-maj 2013). Vi tänkte åka
Kina-Indien-Malaysia-Australien-Nya Zeeland-USA(las vegas, LA, san fransisco)
Tror ni det är en bra rutt?
Har kollat lite med Kilroy på resor,
men är det någon som gjort någon likande resa på ungefär samma längd?
Hur mycket kostade allt som allt och hur levde ni? Hyrde bil, vandrarhem, hotell?
Vi har planerat ca 3 veckor i Kina, 2 veckor i indien 3 veckor på Malaysia, 1 mån australien, 1 mån Nya zeeland och 1 månad i USA. Vi vill leka ganska enkelt min inte allt för snålt, vi vill kunna göra mycket olika saker och se mycket! Gärna även bo ganska så drägligt.
Eventuellt att vi lägger till så det blir en sjätte månad i Asien i något billigt land!

Vad vill man se i dessa länderna?!

Jättetacksam för svar, framförallt på ungefärlig budget allt som allt

KRAM
Svara med citat

Gammal 2011-07-12, 16:05

Gäst

Smile
jag kan bara svara för Australien då jag varit där ett bra tag både på öst och Västkust men tänkte att även de kunde hjälpa lite! Australien är ett helt underbart land så är ju bara, vi bodde på HOSTEL under hela vår resa, vilket jag verkliegn rekommenderar, vi bodde i "sovsalar" med allt upp till 10 perosner och vi betalde 20 - 30 AUS dollar per natt och person, vilket i svenska pengar är ca 140 -200 kr, beronde på vart man är i landet kan man även få dubbel rum för samma pris annars skiljer det bara någon dollar oftast! men hostel är nått jag rekommenderar då det är mysigt med gemenskapen och alla glada backpackers, hotell vågar jag inte bara tänka på vad det skulle kosta i Australien! Östkusten är ett riktigt äventyrmekka med enormt mkt mysiga och roliga städer, mycket backpackers och fest, västkusten är mycket mycket vackrare faktiskt naturmässigt, sen är det ju dyrare oxå, vad jag verkligen inte rekommenderar är Perth på västsidan världens största business city and it´s boring like hell!
På vägen hem stannade vi till i Hong Kong i Kina, sjukt kul, en jag skulle inte klara av att vara där för länge då bodde vi på hotell för vi kände oss mest säkra så, vi betalade 600 kr för två nätter per skalle på ett 4 stjärnigt hotell, så det vart riktigt billigt, rekommenderar staden oxå, vilket ös och liv hela natten lång!
hoppas det hjälpte lite och att jag inte bara pladdrade på om massa skit! / Julia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8