Hej, jag har ingen tidigare erfarenhet av just jorden runt, men rest i Australien och hong kong och sitter nu och planerar min jorden runt resa som jag ska göra tillsammans med min kompis eftre jul!
Av mina tidigare erfanrenhet på resande fot vet jag att det går åt bra mycket mer pengar än vad man räknat med, ja ha ingen alls aning om vad ni ha för någon reskassa
vi ha tänkt oss de stoppen ni har och möjligtvis någron/några till, vi planerar att göra det på ca 3 månader då vi redan varit i Australien, på dessa 3 månaderna ha jag räknat ut att vi kommer behöva ha med oss 60 000 kr i de punkterna vi har på vår budget Boende, Mat, Äventyr, Nöje (fest kanske), Övrigt(buss,flyg inrikes mm) allt beror givetvis på var det kommer ju inte vara lika högt i thailand som i Australien och usa, men jag har räknat högt i detta fall för det är bra och vara på den säkra sidan, tänk på att Austalien och Nya Zeeland är rena Äventyrsmekka så det springer iväg pengar då. Alla spenderar vi ju olika men en bra budget är att rekommendera och lite planer innan!
sen ska man ju ha flybiljetten vilket jag räknar mellan 15 - 25000 kr, sen reseförsäkring och visum!
Hoppas det hjälpte något / Julia