ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-29, 04:30

Swedesontherun

Medlem
Swedesontherun är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Jag ger gärna tips och råd, besökt 21 länder bott i 3 av dessa.
Så här ser min besökta del av världskartan ut Simon MÃ¥nsson's Travel Map - TravBuddy . Den kommer utökas avsevärt under de kommande två åren då jag för tillfället befinner mig på resande fot med min flickvän(för tillfället sydney).

Länder jag bott i förutom Sverige är Malta och Australien.

Driver en blogg om mitt nuvarande resande Swedes on the run

Länder som definitivt kommer besökas under den nuvarande resan är Nya Zeeland(besökt innan), Fiji, Thailand(besökt innan), Laos, Kina, Mongoliet, Ryssland. Dock kommer givetvis fler ställen men det är definitiva platser som ska besökas och som det kommer stå på bloggen om.

Vill ni ha tips och råd om saker som inte står på bloggen fråga gärna och om jag har svar kommer jag definitivt svara.

Väl värt och nämna är att jag fyller 22 i övermorgon mitt perspektiv på saker och ting kanske är av något yngre ögon än den normale globetrottern.

Gammal 2011-10-25, 23:17

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Grabben, du är inte lite självsäker.

Jag vet inte om du är speciellt mycket yngre än de flesta backpackers. De flesta gör väl en liknande resa som du strax efter fyllda tjugo, inkluderande Sydostasien och Australien. Sen om man vart runt lite med familjen som liten eller rest lite på egen hand så är det väl ganska många som vart i ett trettiotal länder.

Personligen tycker jag det är viktigare var man gör i länderna när man väl är där mer än att sätta en stämpel i passet, ta en fika och gå på toa innan man är i nästa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8