ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-18, 13:22

freedy

Nykomling
freedy är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard Frågor/funderingar/tips och råd angående långfärd.
Hej!

Har länge tänkt på att göra en lite längre resa för att se/uppleva större delar av världen innan man fastnar för mycket hemma i Sverige.
Har börjat fundera och tänkte nu göra lite mer konkreta planer av det hela
Nedan kommer jag lista upp punkter med saker och frågor där ert jobb blir att kommentera, ge förslag, svara på mina frågor. Allt efter bästa förmåga och kanske egna erfarenheter. Tack på förhand!

1. Resvägen är tänkt som följer: (sverige->)Thailand -> Singapore(eller öarna därikring) -> Japan -> Australien -> Nya Zeeland -> Brasilien -> Los Angeles -> New York.
2. Positiva och negativa saker med resvägarna? Vad MÅSTE man se/besöka på respektive plats? Vad ska man skippa?
3. Vad tror ni kommer gå åt i pengar? Räknat ca 100 000, kommer försöka leva hyffsat snålt, inget onödigt. Kommer också försöka hitta dagars jobba på diverse platser som man kanske stannar på mer än några dagar.

Bara ös in med tips/råd o.s.v. Kan tänka mig att allt jag skriver här ger mycket funderingar hos er och det är de sakerna jag vill att ni skriver, samt att ni kanske av egna erfarenheter rekommenderar saker, kanske också rekommenderar andra platser i närheterna?

Med vänliga hälsningar
Freddy
Svara med citat

Gammal 2010-10-22, 13:14

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Jag kan bara säga en sak -> är du i Singapore och har tid/pengar bör du definitivt göra en tripp till Kuala Lumpur. Det blir ett besök du aldrig kommer glömma!
Svara med citat

Gammal 2010-10-22, 20:57

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Det finns mycket få flygningar över södra delen av Stilla Havet. D.v.s. mellan Australien/N.Z. och Syd-Amerika och det finns INGA flyg mellan NZ och Brasilien. Blir säkert lättare och billigare att flyga från Auckland till Los Angeles, och sedan från USA till Brasilien och därefter tillbaka till Europa.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8