Hej!
Sitter nu själv i Nya Zeeland på min egna Jorden Runt. Lite tips är:
Staralliance har ett urval av biljetter med olika många stop till fast pris. Jag har en biljett med 9 stop i världen + flyget hem för 30 500;- ungefär. Jag har Precis varit i Australien och en rimlig budget är mellan 13 00 - 15 000 Sek om man vill leva och bo rimligt och sen göra en del utflykter eftersom Australien har mycket och bjuda på. Jag har då också räknat in transport inom Australien vilket jag valde buss (GreyHound).
Thailand har jag hört att det är ett av dem dyraste länderna i Asien då jag har många kompisar i Asien för tillfället men 10 000 ska inte vara några problem.
Mina länder som jag ska besöka har jag räknat med 15 000;-/ månad och så ska jag besöka, Australien, Nya Zeeland, Fiji, Hawaii, USA (Califonien, Las Vegas, Miami, Washington, New York).
Tänk på och räkna in en bra reseförsäkring i den totala budgeten som lätt kan springa iväg i pris om man vill ha allt inkluderat som rekomenderas. Jag valde Europeiska reseförsäkring, där du kan kalkyera själv på deras hemsida så du får ett litet humm om priset.
En bra hemsida jag vill tipsa om när det gäller boende är
Compare Hotel Prices - Best Hotel Deals Guaranteed där du hittar allt från Hiltons hotell till bra billiga hostell.
Hoppas du får en underbar resa när du kommer iväg.
MVH Marcus