ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-04, 18:28

aroundtheworld

Nykomling
aroundtheworld är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Jorden runt - två tjejer. Tips?
Jag och min tjejkompis (vi är 19) ska åka jorden runt med start i januari nästa år. Vi har tänkt att besöka varje världsdel och vill åka till bland annat indien, kina, peru och kenya.

Eftersom det kan vara lite farligt för två unga tjejer att vistas på olika ställen så tänkte vi be om tips. Saker som man som svensk kanske inte tänker på.

Så ge oss massa tips nu:) Vill också gärna ha tips på fina ställen man måste se.
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 19:38

Gäst

Standard Hej hej :)
[quote=aroundtheworld;123439]Jag och min tjejkompis (vi är 19) ska åka jorden runt med start i januari nästa år. Vi har tänkt att besöka varje världsdel och vill åka till bland annat indien, kina, peru och kenya.

Eftersom det kan vara lite farligt för två unga tjejer att vistas på olika ställen så tänkte vi be om tips. Saker som man som svensk kanske inte tänker på.

Så ge oss massa tips nu Vill också gärna ha tips på fina ställen man måste se.[/QUOTE..

har en del sköna tips om ställen i europa jag gärna kan ta del av. Alicante i Spanien (Svennebyn som den även kallas) är ett mkt vackert och bra ställe i spanien. mkt fina resturanger och massa möjligheter att shoppa. fin strand och så vidare. Men det är nog inte bra att starta i spanien då det inte är så särskilt varmt och skönt. om ni vill besöka spanien så åk dit i maj-juni-juli. ett plus i alicante är att folket är inte dryga som dom till exempel är i barcelona. Hare gött
Svara med citat

Gammal 2010-09-09, 13:19

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Standard
Uppdatera oss gärna mer resa sen. Ni kanske har någon blogg? Sitter själv och planerar för en liknande resa!

Sandra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8