ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-19, 11:46

kristopher123

Nykomling
kristopher123 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard Hjälp! - Enkelbljett till Argentina
Hejhej!
Bokade väldigt spontant en enkelblijett till Argentina för några veckor sedan utan minsta tanke på att det skulle bli några problem.
Dessvärre har jag nu hört en del skäckscenarion där folk blivit stoppade när de ska gå ombord på planet just för att de inte har någon retur-biljett. Har pratat med den Argentinska ambassaden och de blev nästan arga på mig för att jag var så naiv och sa att reglerna var väldigt tydliga: "Ingen kommer in i landet utan returbiljett".
Jag reser om några dagar och behöver ALL hjälp jag kan få!
- Tips på hur jag ska göra
- Erfarenheter kring liknande händelser
- Hört om någon annan som gjort detta.

Jätte tacksam för alla svar!
Svara med citat

Gammal 2010-03-19, 10:37

Gäst

Standard Hej
Hej, det är inte tullen som kollar detta utan flygbolagen. Titta upp lite tåg tider, busstider eller färjetider och skriv ut dessa. Säg att det inte gick att boka via internet så ska det inte vara några problem att komma in i landet. Om du vill kan du även skriva ut en reseplan med något flyg från ett annat land. Om det är ett annat flygbolag så kan de inte på något sätt kolla upp det då ett pass är det ända man behöver vanligtvis för att checka in. Det fungerar med de flesta länder som har öppna gränser, för andra länder som tex Etopien bör man inte följa detta tipset.

Mvh
Daniel
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8