ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-18, 23:58

Lsandberg

Nykomling
Lsandberg är inte uppkopplad
Lsandbergs avatar

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via Skype™ till Lsandberg
Smile Åka till Japan.
Hej alla på Reseforum! Nu är det är så att jag har tänkt att åka till Japan Fram mot våren 2013. Ni kanske tycker det är konstigt att jag lägger upp något så här tidigt. Men saken är den att jag studerar just nu till undersköterska och läser japanska på söndagar. Och har därför inte möjlighet att åka förens då.

Tillbaka till resan. Jag hade som sagt tänkt att åka på våren, då jag hört att det ska vara en av de bästa tiderna att åka dit. Jag vill vara där ca 2-3 veckor och försöka hinna med så mycket jag kan. Nästan som en backpacking.
Jag söker även en respartner då mina vänner inte är ett dugg intresserade av Japansk kultur. Så hör gärna av er Tjej/er eller kille/ar.

Saker som jag gärna vill se är följande:
Asian Kung- fu Generation
Asakusa
Meiji Jingu
Shinjjuku Gyoen National Garden
Tokyo Tower
Hachiko

Det är de som ligger i Tokyo Perfekturen. Jag säger inte att det är just alla dom jag ska se utan det är mer som exempel.

Nu byter jag samtalsämne och går in på party livet. Såklart jag vill prova på det och lära känna så många japaner som det bara går. så om någon kan ge mig bra exempel på vart man kan hitta bra ställen osv så får ni gärna komma med förslag.

Jag vill resa runt om i landet och hitta det jag söker, fastän jag inte riktigt vet vad det är så kanske jag hittar det då.

Är tacksam för alla svar och era egna erfarenheter. Skriv gärna om platser ni besökt. (vart som helst i landet)

Om du som vill åka med och har andra planer så är jag öppen för förslag.
Senast redigerad av Lsandberg den 2012-02-06 klockan 14:46.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8