ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-01, 21:07

Gäst

Standard Språkresa Kyoto 2012
Hej!
Jag planerar att åka till Kyoto på språkresa i ett år från och med april 2012. Är det någon mer som ska göra det eller som har varit där? Vad behöver man tänka på och vad är viktigast att ta med sig? Tips kanske?

/Bea
Svara med citat

Gammal 2011-11-04, 01:50

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!
Jag planerar att åka till Kyoto på språkresa i ett år från och med april 2012. Är det någon mer som ska göra det eller som har varit där? Vad behöver man tänka på och vad är viktigast att ta med sig? Tips kanske?

/Bea
Kan inte komma med något vettigt tips, men det låter grymt kul! Jag har läst 15p japanska på distans och det är faktiskt inte så besvärligt som man kan tro. Naturligtvis är kanji-tecknen en del att lära sig.

良いご旅行をね!
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 17:15

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
spana in japan-guide.com. Har hittar du allt fran tips om boende, saker att besoka till att du kan skaffa engelsksprakiga japanska vanner.
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 23:38

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Kyoto 2012
Oj det låter intressant och spännande! Reste runt lite i Japan 2 veckor 1995 (genom mitt jobb)! Landet är fascinerande, annorlunda, mycket att uppleva och du ska plugga japanska där....härligt!
Just Kyoto var nog den plats som var mysigast att upptäcka, bodde över där bara en natt på en japansk ryoka, ljuvligt och avkopplande i fantastiskt skön miljö. I själva Tokyo var det också många sevärda platser, t ex området vid Asakusa.
Om du vill se foton och läsa om min resa kan du titta på min reseblogg
här desires

2 bra sidor om Japan och Tokyo
Japan Travel Information | Japan Flights & Hotels | Japan Tourist, Travel & Hotel Guides | Japan Visa
Japan – Tokyo | rucksack.se
Senast redigerad av desires den 2011-11-22 klockan 23:40.
Svara med citat

Gammal 2011-12-20, 16:05

Klaessonwilliam

Nykomling
Klaessonwilliam är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Standard Tips!
Hej

Ett tips är att gå ut mycket! japaner gillar att dricka så ut och drick öl och snacka med japaner! utelivet i Kyoto är grymt bra och väldigt mysigt och sköna människor överallt snacka med folk och ta folks nummer och bli vän med dom

Ett misstag som jag gjorde var att jag hängde för mycket med dom andra på skolan, svenskar och andra folk från Europa kan du träffa på andra ställen.

Japan är helt underbart så köp ett japan railpass till att börja med res runt innan skolan börjar, man får csn i förväg så det borde du ha råd med om du tar alla extra pengar och inte bara bidragsdelen. Det är väldigt lätt att resa i japan alla är trevliga och hjälpsamma så länge du är trevlig tillbaka

och plugga mycket innan du åker lär dig hirigana och katakana och så mcyket kanji du bara kan det kommer att hjälpa dig mycket! Jag kom ditt utan att veta något av dom och det gick åt helvete egentligen med plugget..
Men jag ska ändå tillbaka inom några år antingen som utbytes student eller som språkstuderande.. När man väl vart i japan så är man fast om man nu gillar japan från början annars hade man nog inte valt att studera där.. Lycka till med din resa!
Svara med citat

Gammal 2011-12-25, 03:53

Gäst

Standard
Fint. Jag ska nog också plugga där från april förhoppningsvis. Vilken skola tänker du gå till?

/Mir
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8