Hej
Ett tips är att gå ut mycket! japaner gillar att dricka så ut och drick öl och snacka med japaner! utelivet i Kyoto är grymt bra och väldigt mysigt och sköna människor överallt snacka med folk och ta folks nummer och bli vän med dom
Ett misstag som jag gjorde var att jag hängde för mycket med dom andra på skolan, svenskar och andra folk från Europa kan du träffa på andra ställen.
Japan är helt underbart så köp ett japan railpass till att börja med res runt innan skolan börjar, man får csn i förväg så det borde du ha råd med om du tar alla extra pengar och inte bara bidragsdelen. Det är väldigt lätt att resa i japan alla är trevliga och hjälpsamma så länge du är trevlig tillbaka
och plugga mycket innan du åker lär dig hirigana och katakana och så mcyket kanji du bara kan det kommer att hjälpa dig mycket! Jag kom ditt utan att veta något av dom och det gick åt helvete egentligen med plugget..
Men jag ska ändå tillbaka inom några år antingen som utbytes student eller som språkstuderande.. När man väl vart i japan så är man fast om man nu gillar japan från början annars hade man nog inte valt att studera där.. Lycka till med din resa!