Hej alla glada nu har jag och kusinen tänkt att planera en resa till Tokyo, vi har aldrig varit där och när hon ändå läser japanska så kan jag använda henne ibland i Japan.

När det inte går några direktflighter från Arlanda-Tokyo så får det bli en mellanlandning i något land och vi tänkte oss att kanske ha en mellanlandning på drygt 5-7 timmar om det skulle va möjligt.
Så att vi hinner upptäcka en stad på vägen.
Blir då en tidig avgång från Arlanda vilket duger än sålänge men frågan vi undrar är vilket flygbolag skulle ni rekommendera?
Kollade på Qatar airways hemsida och där är det ca 6497 kr per passagerare och det är endast 2-3 timmars mellanlandning och är det verkligen så tråkigt på den flygplatsen? Vi har också kollat på om vi ska åka med Lufthansa eller med Air France för att få ta lyckan och testa A380. Flygplatsen som vi kommer att landa på är Tokyos Narita flygplats och det kommer att ta en bra tid innan pusselbitarna är färdiga och resan kan bokas så det blir i december som vi åker dit i år.
Så kom med era synpunkter om vad ni tycker vore ett bra flygbolag för oss och vi har några punkter som vi vill ha svar på. Vi kommer att resa i Economy class om det inte skulle finnas bra priser en klass högre upp.
*Bra benutrymme speciellt för mig som är lång (191 cm) så vore det skönt med lite benutrymme än att sitta pressad med stolen framför.
*Vad serveras det för mat ombord?
*Är Narita så stor som man har hört från vissa som säger att den ska va lika stor som Stockholm? Känns väl lite för stort och jag kan på nåt sätt inte tänka mig att en flygplats är så stor.
*Får man en egen tv-monitor att få titta på när det är långflygningar?
Ja dessa skulle jag vilja höra för det första så att det blir en bra flygresa när det är ett antal timmar uppe i luften.