ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-02, 19:47

Gäst

Standard
Hej!

Kommer här med en kanske lite eller mycket omöjlig fråga, men tänkte fråga så får vi se

Jag undrar om det är någon här som vet eller har provat att gå genom hela stor tokyo. Jag vet att frågan är minst sagt udda men jag har en fascination av stora städer.
Bodde i London innan men jag fick aldrig chansen att prova det, kanske någon annan har har provat att gå genom hela London?

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2010-05-30, 17:45

ceclovitch

Standard Ta med en sovsäck :P
Tjo.
Beror på vad man definierar som Tokyo, som alla stora städer så fortsätter de vidare ut i förorterna, och när det gäller tokyo så tar bebyggelsen aldrig slut
Men om du tänker dig "innerstan" så har jag en kompis som gick "Yamanote-line" (tåglinjen som går i en cirkel i mitten av Tokyo). De tog honom runt 12 timmar, men jag tror inte de hade någon jättebrådska å andra sidan.
Jag har gått genom "diametern" av Yamanote-line, vilket tog kanske två timmar, men det är verkligen precis i mitten, om du vill gå genom stor tokyo så så tar det nog minst en dag, beroende på var du drar gränsen.
Jag skulle rekommendera cykel Eller motorcykel, om du har kortet. Riktigt sjyst stad att åka båge i.
När åker du hit?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8