ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-21, 02:40

Saikyun

Nykomling
Saikyun är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard "Importera" från Japan
Hejsan! Jag tänkte resa till Japan i augusti, och funderar på hur man gör om man vill köpa t.ex. mycket kläder och manga där, hur tar man hem det lättast, och hur slipper man tull, om möjligt?

Sedan undrar jag över vaccinationer och visum, men det kanske har besvarats i andra trådar.
Svara med citat

Gammal 2010-05-30, 17:50

ceclovitch

Standard HUr mycket?
Jag antar att det beror på hur mycket du vill ta med dig, borde inte vara några problem att skicka hem det i en låda, men om det är väldigt mycket kan jag tänka mig att den svenska tullen kan ha invändningar.
Inga vaccinationer till Japan och om du stannar i mindre än tre månader så är det bara vanligt turistvisum. Inga konstigheter.
Svara med citat

Gammal 2011-03-03, 23:51

Gäst

Standard Under 5000
Du kan ta med allt, importera allt "PRIVAT" ärende och det ska inte kosta över "TROR JAG DET VAR" 5000kr! Jag tror inte att dem räknar "totala" kostnaden dock osäker! Men maila tullverket och fråga.

T.ex. Jag skulle importera från Thailand ca 30-50 par skor och då sade butiks ägaren att jag kommer fastna i tull även om han "skriver" priset på skor mindre än vad den egentligen skulle kosta för det var någon som gjorde likadan (här i Sverige)

Dvs då räknade tullet hela totala kostnaden. Men nu handlade det om 1 artikeln vilken var skor i det här fallet. Men om man blandar olika ska nog inte vara problem alls.

Skulle iaf rekommendera du köper under 5000kr manga tidningar, totalt dvs samma sak med kläder osv

Men ta med på flyget är väl mycket lättare skulle jag tro för dem kollar ju inte ens! Du kan frivilligt deklarera dina varor hehe

T.ex. köper du en iPhone 4 så kan du glömma några enstaka men typ 5-10st om man inte kommer undan (EXEMPEL!!!!)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8