|
|

2005-12-27, 10:53
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Jamaica
I Somras var jag och min sambo 10 dagar på Jamiaca.
Vi bodde på ett all-inclusive hotell som heter Sunset Beach i Montego Bay, det hotellet får bra betyg av mig.
Maten var bra, tre fina restauranger + grill + buffe-restaurang och en massa barer med bra bartenders.
Rummen var ganska enkla, men rena och hela. Underbar utsikt över havet från rums-balkongen.
Hotellet har en lång strandremsa, säkert 1km, inhägnat område.
Det hängde rätt mycket säljare utanför som ville sälja knark och annat, men inne på hotellområdet fanns inget sånt.
Vi gjorde en hel del utflykter med en taxi-chaufför som heter "Jumpeeeeee" eller "Jumpy", en gammal tvättäkta Jamaikan som aldrig lämnat landet. Men hans son som han är mycket stolt över bor i USA och kör lastbil.
Riktigt skön stämning, förutom några påstridiga säljare, och härligt väder. Priserna är helt ok, billigare än i USA iallafall.
Ett rekommenderat resmål! vi ska definitivt dit igen.
|
|
|

2006-03-25, 09:02
|
Reg.datum: mar 2006
Rykte: 0
|
Med vilka åkte ni?
|
|
|

2006-03-25, 09:36
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Vi var redan i USA på semester och köpte resan från Travelocity, vilket inte är att rekommendera om du inte har amerikanskt Visa-kort. Bokningen gick igenom men drogs sedan tillbaka, medan vi var på planet. När vi kom fram hade vi inget hotell och vi fick betala flyget hem själva.
Totalt blev det ingen kostnadsskillnad, men det innebar en del telefonsamtal
|
|
|

2006-04-04, 14:23
|
|
Ojoj, det var ju inte bra!
|

2006-04-04, 14:25
|
|
Men Jamaica är ett efterlängtat land ellerhur?
Hm, har flugit med flygplan sen jag var 8 månader gammal.. åkt många resor, men när man kollar vilka länder man inte har varit i så är det betydligt fler än de som man har varit i... hm komplicerat.. men men...
|

2006-04-26, 18:06
|
|
Är det dyrt där? Mycke turister? Vekar inte vara så många som åker dit.
|
|
|

2006-04-27, 08:32
|
Reg.datum: dec 2005
|
Vi gjorde inte åt med så mycket pengar. Hotellet var all inclusive och vi shoppade inte så mycket. Men när vi åt mat ute var det billigt. Vi köpte billigt tyg och sedan mest turistprylar. Vissa utflykter var väl inte jättebilliga, eftersom de flesta turisterna är amerikanare som kommer med stora cruisebåtar. Men det var ju absolut inte dyrt.
Visst var det mycket tursiter, hela Montego Bay lever på turism, men det var väldigt få europeer. Det ser säkert annorlunda ut i Kingston, men dit hann inte vi. Men det var toppen för att sola, bada och åka på roliga utflykter. Jäkligt skön stämning!
|
|
|

2008-01-09, 13:55
|
|
|
Heey!
Såg att ni hade skrivigt lite smått och gott om Jamaica. Jag var där sommaren 06 i 3 veckor, men åker tillbaka nu i Februari för att stanna i 2 månader där nu. Det ska bli kanon!
Jamaica är ett annorlunda och ett speciellt land. Man måste på något sett älska, eller åtmindstånde gilla reggae, dancehall eller människorna där och ha en förståelse. Jag levde aldrig på något all inclusive hotel när jag var där. Jag bodde på ett litet familjedrivet hostel uppe i Blue Mountain ovanför Kingston, och några dagar i Negril, där vi hyrde in oss i ett rum.
Jag rekomenderar starkt att åtminstånde se bergen och Kingston, där finns mycket att erbjuda och livet där är helt annorlunda jämfört med strandlivet i Negril.
Umgås med människorna där, de är ett helt underbart varmhjärtat folk!
Visst, lyxen finns säkert i överflöd på ett all inclusive hotel men det riktiga Jamaica ser man inte där.
Lycka till alla resenärer som funderar på Jamaica!
BIG UP! //Sandra Likkle Sister
|
|
|

2008-01-16, 12:32
|
|
|
Vi reser till Jamaica
Vi är 11 personer, vuxna och ungdomar som reser till Montego Bay i februari och stannar ca 2 veckor. Vi hyr ett privat hus 2 timmars resa från Montego Bay. Vi vill ta det lugn och koppla av , men även se en del av ön. Vad har ni för bästa tips som varit där?
|
|
|

2008-01-16, 16:23
|
|
|
Vi ska dit i feb med... vi e där en månad vi e fyra stycken.. vi ska resa runt hela jamaica... hur mycket tror ni billiga hotell ligger på ungefär...???
|
|
|

2008-11-24, 16:15
|
Reg.datum: nov 2008
|
Hur är det med droger där?
Har hört att det röks väldigt mycket marijuhana överallt?.
Stämmer det eller är det en fördom?
|
|
|

2009-08-21, 22:47
|
|
|
Jamaica!
Hej vänner!
Vad roligt att läsa lite om Jamaica.
Jag och en väninna är sugna på att åka dit nu i mitten på septemer, och stanna tre månader.
Någon som vet Hur är klimatet där nere då?
Sen har jag hört att priserna på Jamaica ska vara ungefär som i Sverige?
vad kostar tex en middag ute, eller en öl på krogen? Vad kan ett hotellrum kosta och så vidare...
Tack så mycket för alla svar jag kan få!!
Kram / Lisa
|
|
|

2011-04-08, 10:41
|
|
|
öh
den importerade maten är lika dyr som i sverige, men inhemsk mat är inte dyrt. Vissa Jamaicaner köper hämt mat, det kostar väl 35kr för en portion ris och kyckling.. Det är mycket turister i turiststäderna Montego bay, Negril och Ocho Rios, men i Spanishtown och Kingston är det nästan inga turister..
Jo jag tycker att många åker dit, beror väl på vilka du umgås med :P
godhelpjamaica.blogspot.com
Citat:
Ursprungligen postat av Soffac
Är det dyrt där? Mycke turister? Vekar inte vara så många som åker dit.
|
|
|
|

2011-04-08, 10:48
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaW
Hur är det med droger där?
Har hört att det röks väldigt mycket marijuhana överallt?.
Stämmer det eller är det en fördom?
|
Marijuana är inget bloodclaat drog!!!
Det är olagligt att röka det i Jamaica, men folk gör det hemma eller på klubbar, men alla Jamaicaner röker inte. Du borde vara mer orolig över att du bor i Sverige där folk dricker alkohol och beter sig som idioter. Du är ganska patetisk och visar att du inte alls har någon aning om vad Marijuana är! Varför skulle du få vara runt dom som röker?!
|
|
|

2011-12-10, 18:46
|
|
|
Hyra hus Montego Bay
Vi åker till Montego Bay hela familjen, 11 personer, i juni/juli 2012 och vi vill gärna hyra ett hus med pool. Några förslag?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|