ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-18, 08:38

lovisaed

Nykomling
lovisaed är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Tropea
Hej!
Vi ska resa till Tropea i September. Vi skulle gärna vilja ha tips om utflykter runt Tropea!
MVH
Ann-Sofie
Svara med citat

Gammal 2012-04-01, 07:39

Gäst

Standard
Åk båt till den aktiva vulkanen Stromboli! Magiskt :-) Finns även andra dagsturer med båt till de Eoliska öarna samt Sicilien.
Svara med citat

Gammal 2012-04-01, 10:52

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Tropea
Tropea är en underbar och stämningsfull medeltidsstad! Var där för några år sedan och trivdes verkligen - mysig miljö, pittoresk stad, "lagom" mycket turister, kanonfina stränder - närhet till andra fina platser att besöka.

Den mysiga staden Pizzo ligger ca 1 timmes bilväg från Tropea, den är definitivt värt ett besök - smala gator och gränder, och en betande utsikt från Umberotorget. Pizzo är också berömt för sin chokladtryffelglass Tartuffo, ljuvligt god!

Besök även Capo Vaticano och stranden Grotticelle, en av de absolut finaste stränderna i Kalabrien.

Vi var där i 2 veckor, och skulle gärna åka tillbaka!
Mina foton och tips om Kalabrien här desires
Svara med citat

Gammal 2012-04-01, 19:13

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Tropea och Kalabrien
Här har du ytterligare sidor med bra info om Tropea och Kalabrien
ITALIEN: Kalabrien - kustens pärla! | Europa | Resor Resetips Reseguider Tips om din nästa resa | Expressen Res

Och visst kan du passa på och ta en båttur till Sicilien om du har möjlighet och tid till det också, det beror ju på hur länge ni tänkte vara i Kalabrien förstås.
Själv tycker jag nog att det finns så mycket att se och uppleva runt Tropea att man bara ska ägna sig åt den delen av Italien när man är där!

Sicilien är verkligen värt ett eget besök, där kan man gott vara i minst ett par veckor....för det är en jättefin stor ö, med massor att upptäcka, här har jag skrivit en del om Sicilien
desires
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8