ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-12, 14:37

_Magnus_

Nykomling
_Magnus_ är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Standard Flyg + boende Venedig?
Åker på Medelhavskryssning från Venedig i September och vill hitta ett bra pris på flyg från Stockholm i samband med detta. Vet egentligen inte vad ett "bra pris" är dit men någon här kanske har bättre koll...
Därutöver behöver vi 1 natt på prisvärt hotell i Venedig. Eftersom vi endast har en dag på oss där så vore det bra om det låg hyfsat centralt...
Förslag någon?!
Svara med citat

Gammal 2012-02-11, 18:48

Madicken

Medlem
Madicken är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Vi flög med Ryanair från Skavsta då vi var där för 1½ år sedan. Vi betalade totalt för flygresan 7631,- för fem personer, vilket är 1526,- per person inklusive alla tillägg hos Ryanair (prioriterad ombordsstigning mm).

Om jag skulle resa idag, skulle jag kolla priser via Billiga flyg | Jämför flygresor med Skyscanner.se där alla flygbolag och andra sökmotorer scannas för bästa pris. Har du flexibla resdatum kan du laborera lite med ut- och hemresedatum för att hitta absolut bästa pris.

Vi bodde på Booking.com: hotel Ai Carmini Residence, Venice, Italy - 195 Guest reviews. Book your hotel now! och betalade 150€ per natt (totalt för 5 personer). Ett puttelitet hotel med endast 7 rum! Urmysigt, rent och fräscht.

Centralt läge i Venedig är lite svårt att bedöma då det inte är så stort. Allt nära Marcusplatsen är oproportionerligt dyrt!

Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2012-02-14, 22:27

_Magnus_

Nykomling
_Magnus_ är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Smile Tack Madicken!!!
Toppen! Tack för hjälpen. Htl Ai Carmini Residence är nu bokat. Vet du skillnaden på de olika rummen? Jag valde nå´t på våning 4... Himla bra flygsight oxå. Där ska vi nog få ihop några bra biljetter!

Citat:
Ursprungligen postat av Madicken Visa inlägg

Vi flög med Ryanair från Skavsta då vi var där för 1½ år sedan. Vi betalade totalt för flygresan 7631,- för fem personer, vilket är 1526,- per person inklusive alla tillägg hos Ryanair (prioriterad ombordsstigning mm).

Om jag skulle resa idag, skulle jag kolla priser via Billiga flyg | Jämför flygresor med Skyscanner.se där alla flygbolag och andra sökmotorer scannas för bästa pris. Har du flexibla resdatum kan du laborera lite med ut- och hemresedatum för att hitta absolut bästa pris.

Vi bodde på Booking.com: hotel Ai Carmini Residence, Venice, Italy - 195 Guest reviews. Book your hotel now! och betalade 150€ per natt (totalt för 5 personer). Ett puttelitet hotel med endast 7 rum! Urmysigt, rent och fräscht.

Centralt läge i Venedig är lite svårt att bedöma då det inte är så stort. Allt nära Marcusplatsen är oproportionerligt dyrt!

Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 10:27

Madicken

Medlem
Madicken är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Vad kul att ni också ska bo på Ai Carmini! Ett riktigt trevligt och mysigt ställe!

En familj i vårt sällskap bodde på översta våningen, som om jag kommer ihåg rätt är just 4:e våningen. Där fanns endast ett rum! Det allra bästa i så fall. Ett litet förbehåll att jag kanske minns fel... att det är fem våningar. Men om ni har översta våningen har ni gott om plats, och det allra allra bästa en långsmal balkong med härlig utsikt över Venedigs takåsar och kanalen som går precis utanför. Vi vuxna satt där på kvällarna med ett glas vin och njöt av att bara vara där i Venedig. Barnen hade gott om plats där inne att spela spel och leka.

Själva hade vi ett rum på 2:a våningen. Ett litet mindre, men även det jättebra. Kanske till och med aningen fräschare, men får ni balkongen trumfar det allt :-)

Venedig är lite speciellt så att antingen älskar du det eller så blir du besviken. Själv åker jag gärna tillbaka. Se upp för hundbajs på gatorna då folk inte plockar upp efter sina djur. Det är lite svårt att hitta bland gatorna då uppbyggnaden är ologisk med gatnummer och så vidare. Se till att ha en bra karta, och var för all del inte rädd att fråga folk. Följer ni strömmen av folk kommer ni säkert att hamna på Marcusplatsen eller andra sevärdheter.

Själva passade vi på att äta på restauranger lite utanför lemmeltågens rutt.... det blir billigare och minst lika mysigt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8