ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-31, 17:52

Gäst

Smile Sicillien vart är bra att bo?
Hej har tittat runt för att se hur det ser ut på ön.
Vi hade tänkt flyga med Ryan till Palermo.
Kan någon rekommendera någon plats nära flygplatsen
att bo på? Gärna nära havet.
MVH
Anders
Svara med citat

Gammal 2011-11-18, 11:14

And99

Nykomling
And99 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard
Kika på Castellammare del Golfo eller San Vito Lo Capo. Den första ligger rätt nära Palermo, den andra ligger lite längre bort. Kommer ni hyra bil går det dock rätt fort att ta sig från Palermo även till San Vito Lo Capo.
Svara med citat

Gammal 2011-11-18, 12:24

Gäst

Standard
Jag hade tveklöst valt Cefalu, en makalöst mysig liten stad med en perfekt strand mitt i staden.
Svara med citat

Gammal 2011-12-01, 14:35

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Sicilien
Håller med föregående!! Cefalu är en underbar genuin medeltidsstad med mycket charm! Här har du en jättemysig stad med trånga gränder och mängder med restauranger som serverar supergod siciliansk mat. Dessutom finns här även en jättefin strand som ligger mitt i stan. Ledsnar man på Cefalu finns det många olika sevärdheter i närheten, t ex nationalparken Madonie, göra en båttur till någon av öarna - t ex den vackra Lipari.
Vill du se foton och få mer tips om Cefalu och Sicilien kan du kolla här desires
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 13:16

coli76

Nykomling
coli76 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Standard
Hej! Jag var i Cefalú i maj 2011. Det var en fantastiskt mysig stad. Jag rekommenderar att ni tar något hotell där istället för i Palermo. Jag och min sambo tog tåget in till Palermo en dag. Palermo är helt hysteriskt. Det går väldigt bra tågförbindelser mellan städerna. Har för mig att tåget tog 45min.
Svara med citat

Gammal 2012-03-22, 15:12

Waylon

Nykomling
Waylon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard
Kan varmt rekommendera Castellamare del Golfo. De flesta turisterna är italienare, den äkta genuina känslan finns kvar på torg och i gränder. Dessutom fin strand en promenad utanför stan, och mindre strand inne i orten.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8