ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-06, 18:21

sa_ga

Nykomling
sa_ga är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Nybörjare i Italien
Jag har enbart rest vid tre tillfällen tidigare, väldigt ung, till Nederländerna.
Nu har jag bestämt mig för att eventuellt resa till Italien och jag är intresserad av att höra om era erfarenheter och få tips.

Jag är intresserad av sevärdigheter, historia, kultur, mat.
Mindre intresserad av shopping och bad.

Jag kommer att resa på en mindre budget, alltså ingen lyxig resa, vill mer vandra runt och titta än spendera pengar.
Hur bor jag billigast men ändå trevligt och under bra atmosfär?
Hur reser jag billigast? Är främst sugen på att besöka Florens.

Boende? Hotell eller b&b, eller hyra en lägenhet? Har ni tips på bra boende?

Så det jag söker är alltså - Billiga men BRA alternativ för en person? Och vad ska jag undvika?

Mvh!
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 21:39

Erika G

Medlem
Erika G är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 4

Standard
Runt Florens finns en massa underbara orter att besöka. En favorit är helt klart Lucca, som man bara inte får missa. En superelegant och mysig stad (Puccinis hemstad bla). Även San Gimignano är underbart, likaså Sienna. Hur mycket som helst att se och göra. Orvieto som ligger i Umbrien är en annan pärla med mysiga gränder och en fantastisk katedral.

Reser alltid med tåg i Italien vilket är hur smidigt som helst och dessutom billigt. Vanligtvis flyger vi bara ner, utan att förboka, och sedan kollar efter hotell till fots. Ofta finns det mycket att välja på till ok priser. Köp Lonely Planet guiden över Italien! Ovärderlig!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8