ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-18, 11:04

Gäst

Standard Milano i okt/nov
Hej, tänkte ta en weekend till Milano i absolut slutet av Oktober eller precis i början av November, är det bra att åka då?

Är intresserad av mycket shopping, god mat, få känslan av det italienska folket, och även försöka få prova på dess nattliv.. åker jag rätt då om jag väljer Milano?

Tips et.c om dessa saker vore trevligt.

tack
Svara med citat

Gammal 2011-09-20, 12:35

Gäst

Smile Bra!!
Jätte bra att du tar upp det. Jag vill också åka dit nu i slutet av oktober.. Undra om det finns några bra klubbar man ska absolut besöka? Några bra hotell som är ganska nära stan...
Svara med citat

Gammal 2011-09-20, 21:35

Madicken

Medlem
Madicken är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Thumbs up Går fint att åka den tiden!
Jag åkte med äldsta sonen (15 år) till Milano 10 november förra året. Det gick alldeles utmärkt att åka den årstiden. Vi kunde sitta på uterestaurang vid katedralen (Duomo di Milano) och käkade. Hade jacka på, men frös inte.

Gick på fotboll, såklart! Såg Zlatans Milan möta Palermo. Även fast det kanske inte är en höjdarmatch, så kan jag ändå rekommendera att se någon match bara för stämningens skull. Det var dock ganska kallt på kvällen, så ha tjocka kläder på om ni ska kolla match. Finns en uppsjö av bodar med diverse fast food runt nästa hela stadion (San Siro) och försäljning av supporterprylar.

Vi bodde billigt och bra på Hotel Mozart. Betalade 75€ per natt/2 pers i dubbelrum, inkl frukost. Nära till spårvagn och buss.

Vi åker gärna till Milano igen! Lycka till :-)
Svara med citat

Gammal 2011-10-16, 09:47

Trea

Medlem
Trea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard
Vi var i Milano i somras. Vi tyckte faktiskt att det var ganska svårt att shoppa där: antingen extremt dyrt eller också riktigt skräp (fanns inte mycket i mellanlägena). En trevlig sak var att gå ut och ta en "aperitivo", dvs en drink med tilltugg. Finns på de flesta restauranger, prisvärt och trevligt. Se lite mer i vårt blogginlägg från Milano:
Milano | Freedomtravel
Svara med citat

Gammal 2011-10-22, 01:51

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Håller verkligen inte med Trea

Har aldrig vart på nått ställe där jag sett så välskräddade kläder och skor som Milano. De priser vi såg var fullt jämförbara med svenska butiker med skillnad att kläderna var snyggare.

Milano är fint i sig själv men en väldigt stor stad. Vill ni komma iväg från hetsen kan jag varmt rekommendera vackra Como, vid comosjön. Går lätt att ta sig med tåg från Milano, ca 90 min resa.

Ta med ett paraply om ni ska dit under hösten, eller köp på plats

Har en del bilder från en novemberresa till Milano på En kul Hemul: Italien
Senast redigerad av tasaray den 2011-10-22 klockan 01:55.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8