ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-03, 07:17

Gäst

Standard Agriturismo- Någon med erfaranheter?
Hej jag och min flickvän tänkte tågluffa ner från Sverige till paris, vidare till Italien venedig/padova vidare till brindisi och sedan ta färja till korfu i grekland för en veckas solsemester.

i Italien skulle vi gärna vilja testa agriturismo då det verkar väldigt mysigt. Men jag vet rätt lite om boendeformen. Som vi tänkte nu skulle vi vilja hitta något utanför brindisi.

Någon som vet om denna del är lämplig? Kan man stanna bara 1-2 dgr på ett agiturismo? Hur brukar man transportera sig ut till boendet?

mkt tacksam för svar

Kalle
Svara med citat

Gammal 2011-09-07, 14:22

Italienbloggen

Nykomling
Italienbloggen är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard Agriturismotips
Hej,

Det finns ett stort utbud agriturismi i hela Italien, även runt Brindisi. Ofta ligger de en bit ut på landet dock, det ingår ju liksom i konceptet, så har man inte bil är man hänvisad till eventuella förbindelser med lokalbussar. Det bästa är nog att skicka en fråga till gården man är intresserad av att bo på så kan de tillhandahålla sådan info.
På t ex Agriturismo.com kan man göra ganska specifika sökningar.
Det brukar funka utmärkt även med kortare vistelser på 1-2 dagar. Ibland kan det vara en minimivistelsetid under högsäsong, men oftast inte.

Lycka till!

Mvh,
Karin Persson
www.italienbloggen.se
Svara med citat

Gammal 2011-09-07, 22:19

Trea

Medlem
Trea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard
Vi stannade på ett agriturismo-ställe i somras. När vi körde runt såg vi helt enkelt skyltar lite då och då. Där vi var gick det definitivt att bara stanna en eller två nätter om man ville. Men jag vet inte hur man tar sig till ett sånt ställe utan bil?

Valpolicella | Freedomtravel
Svara med citat

Gammal 2012-01-09, 15:53

Resespanarna

Standard Sardinien
Hej, Vi bodde på ett trevligt agriturismo på Sardinien. Kolla gärna vårt inlägg om det: Snart Sardinien! | resespanarna.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8