ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-11, 11:47

jossan118

Nykomling
jossan118 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard Rom, Florens och sen?
Vi har bokat en t/r till Rom men därefter är det ganska öppet. Vår plan är 2 dagar i Rom sen tar vi tåget till Florens och är där i två dagar. Efter det vet vi inte. Med tanke på att det då har varit 4 dagar i stad så skulle vi vilja åka någonstans där man kan bada men där det samtidigt finns butiker, caféer, restayranger, hamn etc. Hur gjorde Ni? Har läst på lite om Cinque Terre som verkar häftigt, men ska man bara ta en dagsutfykt dit eller ska man bo där? Tips på boende i sådana fall? Har ni även tips på boende och retauranger i Florens och Rom så vore det toppen!
Svara med citat

Gammal 2011-08-11, 19:40

Alita

Nykomling
Alita är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard
Hej
Om ni inte tycker det blir för långt att åka så är Venedig en otrolig stad att uppleva! Många kasnke inte delar det med mig, men jag älskar Venedig.
Det är lite dyrare runt San Marco men om man tar sig bort från torget mot andra genuina delar av staden så är priset ok på mat och dyl.
Om du vill bada så kan man ta båten ut till ön Lido, en jätteavlång ö som har en otroligt lång sandstrand.
Tre fina städer, Rom, Florens och Venedig!
Svara med citat

Gammal 2011-08-17, 11:19

MariaCorinne

Nykomling
MariaCorinne är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard
Hej! Enligt vad jag har hört om Cinque Terre så rekommenderas det att man bor där för att få ut mer av upplevelsen då det tar lite tid att vandra mellan byarna och vill man göra det i lugnt takt och även kunna stanna till i byarna för att utforska och äta gott mm, så är det nog inte fel att ta 1-2 nätter där.
ha en underbar resa, Florens är heeelt fantastiskt och Rom är oxå helt underbart.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8