ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-03, 13:39

Gäst

Standard Rimini i September?
Vi har bokat resa till Rimini i september med anledning av min mormors 70årsdag. Vi är ett stort blandat gäng på 20 personer i åldrarna 20 - 70 och vi kommer att åka 12-19e september. Hur är egentligen Rimini i början/mitten av september? Hur är vädret, är det mycket folk kvar på orten då eller åker vi helt fel säsong?
Svara med citat

Gammal 2011-10-06, 15:25

Gäst

Standard Svar
Var inne här och kikade och ser att ingen svarat på mitt inlägg så svarar nu på mitt eget för att kanske kunna hjälpa någon annan som funderar på Rimini.

För det första - sluta fundera och åk! Vi var där 13-17 september och vi kunde inte prickat in en bättre tid. Lagom med turister, gott om utrymme på stranden då även italienarna börjat jobba igen runt denna tid. Vi njöt av 30 + under varje dag och kvällarna var ljumma utan att det blev sådär kvaft som det ofta blir när temperaturen är som högst neråt Europa. Maten var kanon! Och hotellet likaså. Resan gick på 4500 kronor med flyg t/r och hotell för 2 personer.
Svara med citat

Gammal 2012-02-12, 13:10

Gäst

Standard Vilket flyg
Hej
Läste ditt eget inlägg och det låter ju perfekt. Vilket flygbolag och till vilken flygplats flög ni ?
Vilket hotell är det det rekommenderar
mvh
Svara med citat

Gammal 2012-04-07, 01:01

Gäst

Cool Ryanair & Aqua Hotel
Vi flög med Ryanair från Skavsta till Rimini Riviera Airport. Hotellet vi bodde på hette Aqua Hotel och låg något gömt på en bakgata, 5 minuters promenad ifrån stranden. Nytt och fräscht med pool, underbar frukost och gratis cykeluthyrning som vi utnyttjade ett flertal gånger.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8