ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-15, 20:19

Sammet

Nykomling
Sammet är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard Tips på resmål från Bari och söderut (södra Italien)
Hej!
Jag och min sambo ska flyga till Bari i juli och har tänkt hyra bil och köra runt i 4-5 dagar. Tips på boende och platser att besöka!
Svara med citat

Gammal 2011-05-21, 21:31

Erika G

Medlem
Erika G är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 4

Standard
Puglia är en underbar region med underbara stränder och fint hav! Bari som stad blev jag väldigt positivt överraskad av. Väldigt vacker och mkt att se och göra! Vi bodde några nätter i en liten stad som heter Pogliano a mare som hade ett väldigt mysigt centro storico. Vi bodde på ett jättemysigt B&B mitt i smeten. Underbart vackert! Stället hette San Stefano B&B tror jag. Frukostbuffèn åts på terrassen på taket med utsikt över Adriatiska havet. Vi gjorde också en dagsutflykt till Alberobello med alla trullihusen. Kul att ha sett men jag skulle inte rekommendera er att stanna för länge, rätt turistigt.
Har hört att Lecce och neråt ska vara väldigt fint!
Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2011-07-01, 21:55

Gäst Ninni

Standard Bari
Hej vad kul vi åker till Brindisi i morgon. Ni måste bo hos Jan och Wenche på masseria Coccioli gå in på Masseria Coccioli Salento B&B Hälsa från Ninni som hon hjälpte träffa sin pappa förra sommaren. Ring om ni vill hälsa på oss och min pappa i södra italien Ruffano vi åker säkert och badar längst ner. typ Marina san Gregorio. Jag kan inte prata Italienska med min pappa och han kan ingen engelska så ni förstår ju... vi kommer inte att ha tillgång till internet vad jag vet. Så kan ni någon italienska vore det kul!
Ninni
0708-208343
Svara med citat

Gammal 2011-07-01, 21:59

Gäst Ninni

Standard Bari
Citat:
Ursprungligen postat av Erika G Visa inlägg

Puglia är en underbar region med underbara stränder och fint hav! Bari som stad blev jag väldigt positivt överraskad av. Väldigt vacker och mkt att se och göra! Vi bodde några nätter i en liten stad som heter Pogliano a mare som hade ett väldigt mysigt centro storico. Vi bodde på ett jättemysigt B&B mitt i smeten. Underbart vackert! Stället hette San Stefano B&B tror jag. Frukostbuffèn åts på terrassen på taket med utsikt över Adriatiska havet. Vi gjorde också en dagsutflykt till Alberobello med alla trullihusen. Kul att ha sett men jag skulle inte rekommendera er att stanna för länge, rätt turistigt.
Har hört att Lecce och neråt ska vara väldigt fint!
Trevlig resa!
Jag kan lova att man blir glad över att vara i Lecce, trevlig, livfull stad, mycket vacker! Var där isamband med vår resa förra året.
Ninni
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8