|
|

2011-05-13, 08:55
|
Reg.datum: apr 2009
Rykte: 0
|
Fotboll i Italien
Jag och min son tänkte åka ner till Italien och se fotboll, då i Milano eller Rom.
Är det någon som har erfarenhet att gå på fotboll där? Är det lätt att få tag i biljetter och är det "problem" att ta med ett barn på fotboll.
/Beat
|
|
|

2011-05-19, 18:49
|
|
|
Olympiastadion Rom.
Hallå
Var på Olympiastadion och såg Roma nu i maj. Stadion låg en bit utanför centrala rom men det va inga problem att ta sig dit, taxi 200 kr. Om man orkar kan man ta först metron sen buss och sist gå en bit.
Men det var krångligt att ta sig hem (om man inte har tur och får tag på taxi), tog oss över två timmar att komma hem och då hittade vi ändå en taxi som körde oss sista biten. Första gången vi var där så vi gick säkert inte kortaste vägen.
Vi köpte våra biljetter genom eurotravelsports och hamnade så nära bortaklacken man kunde komma bland romafansen som inte var där för att kolla på matchen direkt. Vi flyttade oss till andra sidan kurvan och där va det helt ok. Boka biljetter till långsidan så slipper man dom största idioterna.
Kommer garanterat inte använda mig av ett sportreseföretag igen, betalade 14 k för fyra nätter och två matchbiljetter, fick skitplatser som kostade 300 kr för båda (stod på biljetterna).
Vet inte om detta bara gäller för kurvan men biljetterna var namnförsedda och leg krävdes för att komma in.
Rom är en riktigt fin stad och det var bra tryck på arenan.
|
|
|

2011-08-18, 16:40
|
|
|
San Siro, Milano
Hej!
Jag har bott i Milano i perioder och kan varmt rekommendera staden för fotbollsresenärer. Biljetter kan antingen köpas på vissa utvalda banker på plats eller på hemmalagens respektive hemsidor. Enklast är det till Milans matcher, där du går in på den engelska versionen av hemsidan och kan nå biljetter som endast säljs till utländska åskådare. Dessa biljetter brukar bli tillgängliga cirka 10 dagar före matchen och en fin plats på långsidan (bredvid andra barnfamiljer) kostar på sin höjd 35 euro. Det brukar aldrig bli slutsålt om det inte är ett derby eller en stor Champions League-match.
Jag har aldrig upplevt våld varken på eller utanför en italiensk fotbollsarena, och jag är säker på att det inte blir några problem. San Siro är också en mäktig arena som måste besökas. Den går att nå med tunnelbana och specialchartrade gratisbussar, vilket brukar vara enkelt och smidigt!
|
|
|

2011-09-21, 11:49
|
|
|
Tjenare, Jag skulle rekommendera Watch it Live när det gäller sånt här. Eftersom att de har avtal med Juventus, Milan och Inter så har dem väldigt bra platser på arenorna osv.. prova med det!
|
|
|

2011-09-21, 11:51
|
|
|
|

2011-09-21, 22:59
|
Reg.datum: sep 2011
Rykte: 1
|
Se Milan!
Jag och min son såg Milan spela på San Siro i början på november förra året. Det var en helt fantastisk upplevelse, även om jag inte är fotbollsfrälst egentligen. Hela situationen, att vara i Milano, se Zlatans lag spela på hemmaplan, publiken, alla snabbmatsstånd kring arenan... Magiskt!
Vi tog spårvagn från hotellet till stan. Spenderade några timmar i stan, innan vi gick till matchen. Hade egentligen tänkt oss inom hotellet igen, men beslöt oss för att lägga tiden på att se värmningen i stället. Från arenan tog vi taxi till hotellet igen. Bodde på hotel Mozart som vi bokade till bra pris med booking.com och köpte biljetter på Boxoffice´s hemsida ( och som vi hämtade ut vid arenan). Fungerade smidigt. Ser att föregående inlägg rekommenderar att köpa från Milans hemsida, och det är säkert ännu bättre om det finns till så låga priser som 35€.
När det gäller ålder på barn, så var min son 14 då vi åkte, men vi mötte på flera svenskar med yngre barn- typ 8-9 år. Det kändes tryggt runt arenan och det var inget bråk någon stans.
Tips: Flyger ni med ryanair till Bergamo, stanna gärna till någon dag :-)
Lycka till!
|
|
|

2011-10-07, 09:30
|
|
|
Seriösa företag!
Jag har åkt med beresor.se flera ggr och har alltid fått bra biljetter, bra hotell och väldigt bra service. Aldrig något krångel med biljetter på bortasektion, försenade biljetter eller liknande. Vi fick våra biljetter långt innan vi skulle se premiärmatchen Milan vs Lazio som gick för några veckor sedan.
Vi har även sedan tidigare bokat Barca vs Real Madrid och fick även där väldigt fint paket till rimliga priser. beresor.se är faktiskt ett bevis på att man kan se toppfotboll utan att behöva betala några överpriser!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|