ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-17, 23:14

maariellee

Globetrotter
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard Flytt till Italien
Jag kommer flytta till Italien i februari. Kommer först tillbringa ett par veckor i Napoli sen åker jag vidare till Catania, Sicilien. Jag undrar bara om det finns några svenskar där eller om någon annan kanske har planer på att flytta till italien ?

Hör av er !
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 14:15

Gäst

Standard italien
Hej! Jag har länge funderat på att flytat till italien! har precis börjat lära mig italienska. Har du flyttat än?

lisabackman@live.se
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 14:21

maariellee

Globetrotter

Standard
Kul att det är fler som funderar på samma sak nej, jag är fortfarande i Sverige, men jag tänkte försöka komma iväg snart. Börjar bli gaanska trött på snö och kyla ! Var har du tänkt flytta ? Kan heller ingen italienska, är nybörjare.
Svara med citat

Gammal 2011-08-17, 13:10

Gäst

Standard
Hejsan,

Jag har nyligen flyttat ner till Italien, och befinner mig i Genova. Har ni flyttat till Italien?
Svara med citat

Gammal 2011-08-17, 13:13

Gäst

Standard
Om det ar nagon som bor i Genova och vill ha ett svensk sallskap sa kan ni maila mig hehe
Svara med citat

Gammal 2011-08-17, 18:35

traveling couple

Nykomling
traveling couple är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard Hej maariellee
Hoppas att du kommit iväg till Sicilien nu, och östra sidan med Catania är ju helt rätt :-), det finns en del Svenskar i området om du tycker det är viktigt, men annars så kommer du ju att möta en hel del nya trevliga bekantskaper där, språket är ju ett litet problem, du bör skynda på din Italienska, för att snabbare komma in i Sicilianskan som skiljer sig en del :-). Vi har många vänner i området, mest Sicilianare, men även Svenskar, och är på väg att flytta ner till Giarre, så du är välkommen med frågor om du vill.

Hälsningar
Svara med citat

Gammal 2011-08-30, 20:42

maariellee

Globetrotter

Standard
Har ändrat mina planer helt.. Det vart en liten semester resa till Catania bara och nu ska jag flytta till Palermo om 2 veckor och jobba som Au pair istället Jag har aldrig varit där innan så jag hoppas att det ska bli bra.. Det vore också roligt om det fanns lite svenskar där ?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8