ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-04, 20:13

AnnLu

Nykomling
AnnLu är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Standard Resa Rom- Florens i april
Hejsan!
Åker till Rom med familjen den 19 april till den 1 maj. Planen är att se Rom i 4 dagar och sedan resa vidare med tåg till Florens den 23 april. Måste man boka tåg i förväg?. Det är mitt i påsken! Tänkte sedan boka bil och åka runt lite i Florens och Pisa....Vad mer kan man hinna med? Sedan undrar jag om någon vet av ett bra boende, gärna med pool runt Florens och Pisa? Funderar på Camping eller någon gård utanför städerna.
Tacksam för alla förslag. Vi har 2 barn på 11 och 19 år
/Anki
Svara med citat

Gammal 2011-01-12, 12:25

Flyrib

Medlem
Flyrib är inte uppkopplad
Flyribs avatar

Reg.datum: aug 2009

Standard
hej finns en trevligt hotell i Pisa om du skulle kunna tänka dig att bo där.
Hotel Pisa :: HOTEL TERMINUS PLAZA *** Official web site - Albergo 3 stelle pisa är adressen dit.

Vet även några hus som är till salu, en med pool och gård. I vilken prisklass söker du boende i?

Gammal 2011-01-14, 20:04

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Rom-Florens
Det låter jättemysigt! Har sett att detta hotell verkar trevligt i Florens, men vet ej vad det kostar etc. Både Rom och Florens är ju väldigt fina och sevärda städer med väldigt mycket sevärdheter och kultur. Men när man befinner sig i Florens tycker jag ni även ska besöka den fina välbevarade lilla medeltidsstaden Siena (där de har hästkapplöpning runt torget en ggn om året).
Foton mm här om FLorens o Siena: desires
Ett hotell med pool är detta men kanske för lyxigt, har ej själv bott där...OFFICIAL SITE hotel firenze albergo 5 stelle lusso firenze centro Hotel Villa La Vedetta - Concerto Hotels, sök på google så hittar du säkert fler hotell med pool där.
Svara med citat

Gammal 2011-01-15, 09:57

gardkarlsen

Medlem
gardkarlsen är inte uppkopplad
gardkarlsens avatar

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till gardkarlsen
Standard
Hei

Kona og jeg var i Roma for noen år siden og det er en nydelig by. Her er et reisebrev med bilder og linker Rome trip report, July 2005 . Jeg har også laget et lignende reisebrev fra Firenze Florence (Firenze) trip report, July 2007 . Kanskje du kan finne noen gode tips der til å begynne med :-)

Gammal 2011-01-17, 20:05

AnnLu

Nykomling
AnnLu är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Flyrib Visa inlägg

hej finns en trevligt hotell i Pisa om du skulle kunna tänka dig att bo där.
Hotel Pisa :: HOTEL TERMINUS PLAZA *** Official web site - Albergo 3 stelle pisa är adressen dit.

Vet även några hus som är till salu, en med pool och gård. I vilken prisklass söker du boende i?
Tack för ditt svar=) Jag var inne på att vi skulle ha en pool eftersom det inte var så säkert att det skulle vara varm i vattnet... Nu har jag bokat hotell...men det går ju att ändra om man skulle vilja. Det blev 4 dagar irom sedan vidare till Siena i 2 dagar, därefter Florens och sedan vidare till Viareggio , Lucca i 4 dagar och så söderut igen mot Rom. Jag hoppas att det blir bra.
Svara med citat

Gammal 2011-01-17, 20:21

AnnLu

Nykomling
AnnLu är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av desires Visa inlägg

Det låter jättemysigt! Har sett att detta hotell verkar trevligt i Florens, men vet ej vad det kostar etc. Både Rom och Florens är ju väldigt fina och sevärda städer med väldigt mycket sevärdheter och kultur. Men när man befinner sig i Florens tycker jag ni även ska besöka den fina välbevarade lilla medeltidsstaden Siena (där de har hästkapplöpning runt torget en ggn om året).
Foton mm här om FLorens o Siena: desires
Ett hotell med pool är detta men kanske för lyxigt, har ej själv bott där...OFFICIAL SITE hotel firenze albergo 5 stelle lusso firenze centro Hotel Villa La Vedetta - Concerto Hotels, sök på google så hittar du säkert fler hotell med pool där.
Hej!
Ja det blir Siena och Chiantiområdet i2 dagar på ett litet mysigt slott =) Såg läckert ut det där hotellet, men det blir nog i dyraste laget =) Sedan tror jag att vi har fått vår dos av det kulturells i Rom ,så det blir nog en snabb visit i Florens och sedan vidare till Lucca och Viareggio..Hoppas på att det blir en varm april
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8