ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-09, 10:49

Norman

Medlem
Norman är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard Våren i Rom/södra Italien
Hej alla...

Tänkte att kanske boka och möta våren i Rom och södra Italien, men kom att tänka på en viktig sak. När kommer våren till dessa trakter? Är mitten/slutet på mars för tidigt?

Funderade på att flyga till Rom. Bo där ett par nätter och sedan bege sig söder ut. Undra om grabben (10 år) kommer att gilla en sån resa? När han normalt tycker semester skall vara pool, vattenrutschbanor och mängder med glass.
Svara med citat

Gammal 2010-08-13, 00:00

kajsakomet

Medlem
kajsakomet är inte uppkopplad
kajsakomets avatar

Reg.datum: apr 2007

Standard
Jag har faktiskt ingen aning om det men eftersom Rom ligger på samma breddgrad som Barcelona så borde vädret väl vara ungefär lika? Var i Barcelona i mitten på mars förra året och då var det i alla fall ca. 20 + där, så jag kan tänka mej att det är nåt liknande i Rom då. Det är hur som helst ingen hit att gå runt i en storstad och kolla sevärdheter i brännande sol.:-)
Svara med citat

Gammal 2010-08-13, 08:32

Norman

Medlem

Standard
Tack Kajsa K

Nej det är just det. Man vill inte ha för varmt och inte ihållande regn, utan som sagt, lite vårlikt. Kommer nog hitta en resa som passar, tror jag! Tackar
Svara med citat

Gammal 2010-09-12, 14:25

Gäst

Standard
Mars är en svår månad i Rom, det kan vara riktigt varmt och skönt (20 grader), men också bara regna och vara trist. Vill du vara säker på fint väder ska du vänta till slutet av april. Du kan läsa mer här All about Rome

Arend
Svara med citat

Gammal 2010-09-17, 09:51

Norman

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Mars är en svår månad i Rom, det kan vara riktigt varmt och skönt (20 grader), men också bara regna och vara trist. Vill du vara säker på fint väder ska du vänta till slutet av april. Du kan läsa mer här All about Rome

Arend
Tack så mycket
Svara med citat

Gammal 2010-10-12, 15:20

Garibaldi

Nykomling
Garibaldi är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard Tioåring i Rom?
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg

Hej alla...

Tänkte att kanske boka och möta våren i Rom och södra Italien, men kom att tänka på en viktig sak. När kommer våren till dessa trakter? Är mitten/slutet på mars för tidigt?

Funderade på att flyga till Rom. Bo där ett par nätter och sedan bege sig söder ut. Undra om grabben (10 år) kommer att gilla en sån resa? När han normalt tycker semester skall vara pool, vattenrutschbanor och mängder med glass.
Hej!
Jag är bosatt vid havet utanför Rom och badade faktiskt i dag. Håller med andra insändarna, svårt att veta när våren kommer hit, ibland har vi sol och ”vår” i januari.... Mars/april är ostabila månader, det kan regna men det är sällan kallt, så vädret är ofta perfekt för en storstadssemester. Kommer det en regnskur går man in på ett museum eller någon kyrka! När det är badsäsong, från 1:a maj-31:e september, vill nog de flesta barn hellre åka o bada än vara i en storstad. Din tioåring kommer att göra fantastiska upplevelser i Rom! Det blir en oförglömlig semester! Men 5 dagar tror jag räcker för ett barn i Rom, har ni längre tid på er, bör ni varva med havet om det är säsong. På min hemsida: http://www.webalice.it
kan du hitta förslag på annat ni kan göra!
Svara med citat

Gammal 2010-10-14, 08:38

Norman

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Garibaldi Visa inlägg

Hej!
Jag är bosatt vid havet utanför Rom och badade faktiskt i dag. Håller med andra insändarna, svårt att veta när våren kommer hit, ibland har vi sol och ”vår” i januari.... Mars/april är ostabila månader, det kan regna men det är sällan kallt, så vädret är ofta perfekt för en storstadssemester. Kommer det en regnskur går man in på ett museum eller någon kyrka! När det är badsäsong, från 1:a maj-31:e september, vill nog de flesta barn hellre åka o bada än vara i en storstad. Din tioåring kommer att göra fantastiska upplevelser i Rom! Det blir en oförglömlig semester! Men 5 dagar tror jag räcker för ett barn i Rom, har ni längre tid på er, bör ni varva med havet om det är säsong. På min hemsida: Cubovision: TV e molto di più
kan du hitta förslag på annat ni kan göra!
Ett jättestort tack, Garibaldi. Jag forskar vidare och det är ju fortfarande lite tid kvar till vår och sommar.
Svara med citat

Gammal 2010-10-31, 19:14

Ronja

Medlem
Ronja är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Smile
Jag var i Rom i slutet av mars detta året och det regnande inte en enda gång. Vädret var fint och soligt och jag gick omkring i linne!
Svara med citat

Gammal 2010-11-02, 08:47

Norman

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Ronja Visa inlägg

Jag var i Rom i slutet av mars detta året och det regnande inte en enda gång. Vädret var fint och soligt och jag gick omkring i linne!
Det låter ju jättebra. Får se när det blir (om det blir)... Tackar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8