Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Hej alla...
Tänkte att kanske boka och möta våren i Rom och södra Italien, men kom att tänka på en viktig sak. När kommer våren till dessa trakter? Är mitten/slutet på mars för tidigt?
Funderade på att flyga till Rom. Bo där ett par nätter och sedan bege sig söder ut. Undra om grabben (10 år) kommer att gilla en sån resa? När han normalt tycker semester skall vara pool, vattenrutschbanor och mängder med glass.
|
Hej!
Jag är bosatt vid havet utanför Rom och badade faktiskt i dag. Håller med andra insändarna, svårt att veta när våren kommer hit, ibland har vi sol och ”vår” i januari.... Mars/april är ostabila månader, det kan regna men det är sällan kallt, så vädret är ofta perfekt för en storstadssemester. Kommer det en regnskur går man in på ett museum eller någon kyrka! När det är badsäsong, från 1:a maj-31:e september, vill nog de flesta barn hellre åka o bada än vara i en storstad. Din tioåring kommer att göra fantastiska upplevelser i Rom! Det blir en oförglömlig semester! Men 5 dagar tror jag räcker för ett barn i Rom, har ni längre tid på er, bör ni varva med havet om det är säsong. På min hemsida:
http://www.webalice.it
kan du hitta förslag på annat ni kan göra!