ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-01, 21:43

maariellee

Globetrotter
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard Au Pair Italien
Hejhej ! Jag kommer åka iväg som Au Pair till Rom i september och vara borta i 1 år. Undrar bara om det finns några fler som ska till Rom i höst ?
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 17:30

CarroN

Standard
Hej!
Jag åker också till Italien (i slutet på augusti) men 1.30 h söder om rom men skulle vara kul att ha kontakt med någon innan i närheten. Ändå inte jätte långt!
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 21:44

maariellee

Globetrotter

Standard
Ja, precis Hur länge ska du vara borta ?
Svara med citat

Gammal 2010-08-08, 13:06

Gäst

Standard ROMA!
Hej, jag ska också åka till Rom till höst för att jobba som au-pair =) Jag kommer befinna mig ca 1h söder om stan. Det vore jätte kul att lära känna lite svenskar så att man har någon att prata med på plats. Känns ju mycket tryggare att inte vara ensam om den nya erfarenheten =)
Ni får gärna leta upp mig på facebook: "Mara Priede" eller på msn: abdullaspizzeria@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 05:46

Gäst

Standard Ska också till Rom :)
Hejsan, åker också till Rom i September I mitten av September, den 15:e åker jag. Jag kommer bo i södra Rom , så hade ju varit kul om man träffar lite svenska kompisar också

/Hana
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 16:49

Gäst

Standard
Härligt att fler ska dit Var i Rom kommer du att bo ? hur länge ska du vara där ?
Svara med citat

Gammal 2010-08-20, 22:21

Gäst

Standard hej
Jag får stanna så länge som jag vill typ, men minst 6 mån så allt beror påhur jag trivs
Ska bo i södra Rom , cirka 45 min från centrum med buss/tunnelbana. Du då?
Adda mig gärna på min msn: hanabesic@msn.com

/Hana
Svara med citat

Gammal 2010-09-07, 13:36

Gäst

Standard miss
Oj, hade helt missat att jag skrev här. Jag är på plats nu och kommer stanna tills jul. Känner mig dock ganska ensam då ingen pratar engelska och min italienska inte är nån hit...
Var bor ni alla?

CarroN
Svara med citat

Gammal 2010-09-07, 15:56

maariellee

Globetrotter

Standard
Jag åker ner till Rom nästa helg Vart håller du hus ?
Svara med citat

Gammal 2010-09-10, 12:21

Reebecc

Nykomling
Reebecc är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Standard
Jag är också au pair, lite söder om Rom. Det är au pair träffar i Rom, med de börjar inte förens slutet september. Jag bor i Velletri, men är i Rom flera gånger i veckan. Har varit här två veckor och ska stanna tills sommar=)

Ni kan maila på rebecca_lindgren@hotmail.com eller på facebook Rebecca Lindgren Halje

=)
Svara med citat

Gammal 2010-09-28, 12:30

Gäst

Standard Någon som kommer åka ner i vinter?
Hej!

Jag funderar på att åka ner som Au Pair i vinter.. Håller kontakt med en familj där via skype. Dom bor i ett område som heter EUR, T-bana: "Laurentina" tydligen en förort. Någon som känner till det området?

Någon annan som kommer åka ner då?
Svara med citat

Gammal 2010-09-30, 21:09

Gäst

Talking Torino
Hej är redan au pair i Italien men i Torino.. Någon annan som är/ ska i/till Torino? Kom hit den 20e september och blir kvar tills slutet av december. Mail: wallecie@hotmail.com
Bloggar även om alla mina upplevelser, välkommen att kika förbi på ${BlogName} - MÃ¥ndagen den 20e september anlände jag till Malpensa airport i Milano och en timme senare än väntat rullade ett "treno regionale" in pÃ¥ Stazione Porta Nouva innehÃ¥llandes mig själv varpÃ¥ jag fick ett varmt bemötande av hela fam
Svara med citat

Gammal 2010-10-08, 14:19

Reebecc

Nykomling
Reebecc är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Standard Au pair i Italien
Om det är någon som är intresserad av att jobba som i Au pair i Italien, Rom, så har jag en svensk/italiensk familj som behöver en så snart som möjligt.
De har två pojkar, jättesöta, och bor i en stad utanför Rom som heter Velletri.
Mamman är svenska, pappan italienare och barnen pratar/förstår svenska.
Om du är intresserad kan du maila mig; rebecca_lindgren@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8