ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-23, 19:59

EllaBellan24

Nykomling
EllaBellan24 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Question Bröllopsresa till Sicilien- tips!?
I mitten av augusti åker vi på bröllpsresa. Vi har bokat flyg till sicilien, men har inte planerat själva resan ännu.

Vi funderar på att hyra bil och åka runt. Ta dagen lite som den kommer. Vad tror ni om det? Går det att ordna boende på plats? Hur är trafiken?

Är det någon som vill dela med sig av sina personliga favoriter? Mysiga boenden (allt från lyxhotell till B&B önskas), aktiviteter (tex kajakpaddling?) också mat förstås. 10 dagar ska fyllas med en blandning av mys, vila och äventyr.

Hittils har jag sett att många tipsar om Vulkanen Etna och att städerna Cefalu och Taormina är populära.
Svara med citat

Gammal 2010-05-23, 20:32

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Bröllopsresa till Sicilien!
Taormina tror jag skulle vara perfekt plats för en bröllopsresa, ligger vackert på höjden (man tar linbana ner till havet.....)vacker pittoresk romantisk stad -det tror jag är en idealisk by att vistas i för nygifta! Tror också att de Eeoliska öarna kan passa om ni vill ta en båttur ut till någon av dem, själv föredrar jag Lipari men även de andra öarna där är nog sevärda! Mer foton och tips här: desires
Svara med citat

Gammal 2010-05-24, 22:48

EllaBellan24

Nykomling
EllaBellan24 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av desires Visa inlägg

Taormina tror jag skulle vara perfekt plats för en bröllopsresa, ligger vackert på höjden (man tar linbana ner till havet.....)vacker pittoresk romantisk stad -det tror jag är en idealisk by att vistas i för nygifta! Tror också att de Eeoliska öarna kan passa om ni vill ta en båttur ut till någon av dem, själv föredrar jag Lipari men även de andra öarna där är nog sevärda! Mer foton och tips här: Hosted by One.com Webhosting
Mmm..Några dagar kommer vi säkert spendera i Taormina eftersom det rekomenderas av många. Har läst på några olika ställen att det generellt är ganska dyrt där. Några andra tips?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8