ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-02, 19:45

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Cefalu charmig medeltidsstad på Sicilien!
Rest runt på Sicilien ett par gånger, båda gångerna har vi bott i den fina charmiga medeltidsstaden Cefalu som är väldigt genuin, mysig med trånga gränder, massor av små restauranger där det serveras riktigt läcker siciliansk mat, pizzorna där är naturligtvis också suveräna! I denna stad kan man också bada och sola eftersom det ligger en stor sandstrand mitt i staden, så här finns det mesta man vill ha när man är på semester. Foton och tips här: desires
Svara med citat

Gammal 2010-05-21, 07:49

mickebella

Nykomling
mickebella är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Smile cefalu
Hejsan
Vi är en familj på 5 pers.som tänker åka till cefalu 28/8-11/9.Vi kommer till Palermos flygplats hur tar vi oss då smidigast till cefalu? Tåg? Isofall ligger tågstationen långt från flygplatsen o var kan man gå in o kolla tågtider? Har du tips på lite utflykter , bra mysiga restauranger mm mm.Bankomater finns det lättillgängligt eller ska man växla o ta med? Hur är prisnivån där som te.x på mat o vin?Har förstått att stranden följer längs staden men är det olika delar som är mindre fina eller ?Vi tänker hyra hus eller lägenhet , vart hyrde du lägenhet? Hoppas på svar o lite tips MVH Louise
Svara med citat

Gammal 2010-05-21, 12:16

maariellee

Globetrotter
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Jag undrar oxå om tågstationen ligger långt ifrån flygplatsen i palermo ! Jag har iaf hittat en sida där du kan kika efter tåg tider, Ferrovie dello Stato - Homepage
Svara med citat

Gammal 2010-05-21, 12:21

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard Cefalu på Sicilien...
När vi var på Sicilien åkte vi med en reebyrå som inte finns längre, kommer ej ihåg namnet....så vi blev hämtade med buss i Palermo, (var där för 15 år sedan......)så jag vet inte exakt hur ni ska göra. Vet att det går tåg från Palermo i alla fall, så det kanske är smidigast. Så lägenheten hyrde vi också via dem. Men om ni söker i Google på "apartments Cefalu" så får ni många träffar på lägenheter. Stranden i staden är fin men inte jättelång, den är ungefär lika hela vägen. Massor av tips och foton på vad ni kan göra när ni är där har jag på min reseblogg om Sicilien, se här: desires
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8