ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-04, 15:32

MaryBerry

Nykomling
MaryBerry är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard Bilrundresa på Sardinien
Sambon och jag funderar på att flyga till Sardinien i slutet av juli/början av augusti. Tänkte ta Ryanair ner, hyra bil och åka runt ön. Vi vill ha en resa som går ganska mycket på impulser, inga fasta ställen bokade innan. (Ett första övernattningsställe förbokat såklart)

Men vi funderar på att ha en hyrbil direkt på flygplatsen och sen dra iväg. Alternativt ta ett par dagar i Alghero först och sen hyra bild där.

Det vi är lite osäkra på är hur flexibelt boende man kan hitta.. Kan man komma klockan 18 till ett B&B eller hotell och få ett rum utan att ha bokat? Får man räkna med ett extra dyrt rum då eller hur funkar det?

Någon som gjort en liknande bilrundresa eller är man "tvungen" att boka sina sovplatser innan?
Svara med citat

Gammal 2010-04-13, 10:15

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 2

Standard Sardinien är en vacker ö - där ska man definitivt hyra bil och åka runt!
Roligt att ni ska till Sardinien, vi var där förra året i juli och tyckte mycket om den ön. Åkte också med Ryan Air som ju är perfekt just till Sardinien eftersom flygplatsen där ligger så nära staden Alghero. Vi provade inte att bo på hotell eller B&B så jag kan inte hjälpa dig med det, vi hade i förväg hyrt lägenhet i Castelsardo (jättefin charmig by som jag verkligen tycker ni ska besöka!). Var också i Alghero en vecka. Algheros gamla stad verkligen pittoresk men otroligt mycket folk där inne i juli....Vi tyckte nog bättre om de byar vi såg när vi bilade runt första veckan, varav byn Santa Teresa blev en verklig favorit.
Är ni i Alghero ska ni också ta bussen eller bilen till byn Bosa, vacker kuststräcka att åka och gullig liten by att besöka. Vill du se foton och få mer resetips, titta här: desires
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8