ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-10, 20:01

Gäst

Question Badort nära Rom
I samband med en konferens i Rom i mitten på maj tänkte jag stanna kvar över helgen, men önskar åka till en (bad)ort vid Roms kust. Eftersom jag åker själv ser jag för mig en mindre ort där jag förhoppningsvis kan bada och strosa omkring och vara lite mystisk.

Har någon en ort att rekommendera inte för långt från Rom och dit jag kan åka med offentliga färdmedel? Gärna hotel också.
Svara med citat

Gammal 2010-02-14, 02:33

Palazzi

Nykomling
Palazzi är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
Det absolut enklaste är nog att ta tåg 45min till Terracina 8-9 mil sydväst om Rom. Det är kanske inte den mindre ort du eftersöker, men min kunskap om de små orter som ligger än närmare den Italienska huvudstaden är ytterst begränsade. Om du planerar att åka i mitten av maj har det förhoppningsvis inte tillströmmat så mycket inhemska turister som det brukar göra under högsommar. I.om att det hotell jag bodde på den gång jag besökte Terracina var riktigt dåligt så kan jag tyvärr inte rekommendera något hotell, men om ingen annan svarar i tråden finns det säkerligen många recensioner på någon av de stora hotellbokningssajterna.

/Palazzi
Svara med citat

Gammal 2010-02-20, 14:01

kajsakomet

Medlem
kajsakomet är inte uppkopplad
kajsakomets avatar

Reg.datum: apr 2007

Standard
Hejsan! Har själv ingen erfarenhet från detta resmål,men det kan väl vara värt att kolla :-)
Romerska badorter hotell, lägenheter, hyra hus, semesterlägenheter, semesterhus, resor, lägenhet, resa, boka, resebyrå, hyrbil
Svara med citat

Gammal 2010-02-24, 13:29

Gäst

Standard Rom
Hejsan bor utanför Rom sedan 20 år och närmare vid Fregene, cirka en halvtimma utanför Rom med långa stränder. Har även en liten lägenhet för uthyrning med pool
Du får gärna skriva till mig privat
MVH
hagberg@tin.it
MVH
Charlotta
Svara med citat

Gammal 2010-10-08, 15:47

mariajlindgren

Nykomling
mariajlindgren är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Standard -
Vi bodde i Rom och åkte med pendeltåg till Lido di Ostia när vi ville bada.
Tog typ 20min från hållplatsen i Ostiense.

/Maria
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8