ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-08, 16:34

Gäst

Smile Från Maiori till Rom? Boende Rom? Fotboll?
Vi, en familj på 2 vuxna + 2 tonårsbarn, planerar att flyga till Neapel i juni. Vi ska bo i Maiori en dryg vecka och sedan planerar vi 3 dagar i Rom. Hur tar vi oss lättast till Rom? Tåg eller buss?

Tipsa gärna om bra billiga boende i centrala Rom!

Funderar även att titta på fotboll i Rom. Är det någon som har erfarenhet av det?

Tacksam för svar och tips!

Mvh
H
Svara med citat

Gammal 2010-02-14, 02:53

Palazzi

Nykomling
Palazzi är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
Vad jag förstått är det lite bökigt att ta sig från Maiori då det inte går tåg dit (rätta mig gärna om jag har fel). Det går inte heller direktbussar, utan man måste byta i Neapel. Vad jag tror är enklast om man vill resa med kollektivtrafik är att ta bussen från Maiori till Napolu med SITA bussarna. Busslinjen ska om jag tittat efter rätt vara U5 och gå varje timme (Biljettpris 3.40euro). Sedan är det nog enklast att ta tåget från Napoli till Rom.

Mer info finns på www.sitabus.it, men informationen är tyvärr på Italienska.

Vad gäller boende har jag tyvärr inget att rekommendera då jag alltid bor hos bekanta när jag är där.
Fotbollen kan jag däremot uttala mig om; Att köpa biljett på internet är inte att rekommendera då man oftast får betala hutlösa överpriser. Vanligtvis kan man köpa biljetter vid stadion och i vissa utvalda tobaksaffärer i närheten. Om det inte är en stormatch brukar det inte vara problem att få tag i biljetter och det för ett pris mellan 12-25 Euro.
Svara med citat

Gammal 2010-02-15, 18:08

kajsakomet

Medlem
kajsakomet är inte uppkopplad
kajsakomets avatar

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard
Hej! Vår familj ska också till Amalfikusten i sommar. Vi ska bo i Positano. I stället för att flyga till Neapel så flyger vi till Rom. Därifrån hyrbil som sedan återlämnas i Rom efter veckan i Positano. Verkade vara det smidigaste alternativet. I Rom (där vi kommer att tillbringa 3 dgr)åker vi kommunalt. Vårt boende i Rom bokade vi här: Logi Rom | Logi i Rom | Rom logi Billig | Logi i Rom Hoppas ni får en trevlig resa! :-)
Svara med citat

Gammal 2010-02-23, 15:51

Gäst

Smile Tack...
Tack för tips!

Det verkar som att det går bussar från Maiori både till Salerno och Neapel?
Vilket alternativ skulle ni rekommendera?

Hoppas att det är några hemmamatcher i Rom när vi ska dit!!

/Helene
Svara med citat

Gammal 2010-02-24, 13:26

Gäst

Standard Rom
Jag bor i Rom och vi har både lägenheter och B&b så du får gärna skriva till mig privat om du vill
hagberg@tin.it
MVH
Charlotta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8