ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-18, 21:59

sarahell

Nykomling
sarahell är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Question Sardinien för "kräsna" :)
Hej!

Jag och min man har planer på att åka till Sardinien i sommar.

Vi undrar vart man ska bo om man vill bo nära en super fin strand (typ som Le Pelosa), fina omgivningar men att det ändå är en massa restauranger och kanske en klubb/bar eller två.

Dom flesta verkar tipsa om Alghero men det verkar vara mest för barnfamiljer men jag kanske bara fått fel uppfattning?

Undrar också om det är värt att hyra bil och vad man då bör se?

Hoppas på svar!
Svara med citat

Gammal 2010-01-20, 15:52

Gäst

Standard
Alghero är inte alls för bara barnfamiljer. När jag var där såg jag inte ens mycket barn, förutom italienare. Det finns ett speciellt barnhotell som fritidsresor har, så undvik det om ni inte vill vara bland barnfamiljer.

Alghero är en underbar stad, fin strand och mysiga gränder, restauranger, affärer, barer. Det är som en turistort blandat med en riktig italiensk stad. Nu bör absolut åka dit!

Det finaste hotellet Fritidsresor har är San Marco, vill ni boka eget hotell så rekommenderar jag Il Gabbiano(sök på google).

Att hyra bil är ett hett tips. Vi åkte till stranden la pelosa( och ja, den är så fin som den ser ut på bilder!) det var supersmidigt att åka dit. En mysig by man kan åka till är Bosa, dit är det dock mycket kurvig väg. Vi åkte också till staden Sassari för att shoppa lite, men den staden var inget att ha.

Här är lite hemsidor att kolla in:
Sardinien.com/svensk Alghero
Alghero, Sardinia Tourism Guide.
Resupplevelser från Alghero på Sardinien, Italien

Hoppas du blev nöjd med svaren
Svara med citat

Gammal 2010-01-23, 20:19

milys

Nykomling
milys är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Smile
Vi ska också till Sardininen, flyger till Olbia i maj. Vi vill inte ha en typisk charterresa så vi har bokat in oss på ett "farm-hotell". Vi tror detta blir romantiskt och härligt, med lokalproducerad mat och en del djur som vi tror vår lilla son kommer uppskatta mycket!

Vi jämförde några olika bilhyrealternativ och kom fram till att holidayautos.com var bäst för oss. Vi har hyrt därifrån förr ett flertal gånger, varav en gång just i Italien tidigare.

Vi kommer blogga inför vår resa på vår nya blogg: På väg
Svara med citat

Gammal 2010-02-14, 15:58

Katarina M

Medlem
Katarina M är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Tack från mig för tipsen. Åker till Alghero i maj med make, son och sonens sambo. Ska bli jättemysigt. Vi har bokat in oss på Hotel San Francesco. Bokat direkt med hotellet och de har varit jättetrevliga i sina mailsvar. Vi har inga småbarn med oss och vill bara ha lugn och ro med mysiga utflykter. Sardinien verkar vara ett sådant ställe. Ska kolla upp det här med hyrbil också tänkte jag, men har glömt fråga hotellet om det finns någon p-plats i närheten. Får väl maila och fråga det OCKSÅ! haha
Svara med citat

Gammal 2010-02-15, 10:01

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Sardinien för "kräsna"
Var på Sardinien förra året i början av juli. Men tycker absolut att man ska hyra bil och åka runt för att få se så mycket som möjligt av den den vackra ön. Vi hyr oftast privata lägenheter på våra resor, tycker det ger mer och är mycket mysigare än hotell. Denna gång hyrde vi privat lägenhet i Castelsardo första veckan, sedan i Alghero andra veckan. Tyckte mycket om Sardinien. Bilade runt på den nordvästra/norra kusten vilket var underbart vackert och härligt! Första veckan tyckte vi att vi upplevde det bästa av Sardinien, med La Pelosa, byarna i nordvästra delen med milslånga sandstränder, Smeraldakusten etc. Alghero är betydligt mer turistiskt och i juli när vi var där var det otroligt mycket folk där, men gamla stan där är väldigt charmig!
Läs mer och se foton från den resan här: desires
Senast redigerad av desires den 2010-02-15 klockan 10:03.
Svara med citat

Gammal 2010-02-15, 20:34

Katarina M

Medlem
Katarina M är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Tack snälla för ditt inlägg desires! Tittade på din fina sida också! Blev så sugna på att hyra bil när vi läst det du skrivit, så nu är den bokad
Svara med citat

Gammal 2011-03-08, 10:53

milys

Nykomling
milys är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av milys Visa inlägg

Vi ska också till Sardininen, flyger till Olbia i maj. Vi vill inte ha en typisk charterresa så vi har bokat in oss på ett "farm-hotell". Vi tror detta blir romantiskt och härligt, med lokalproducerad mat och en del djur som vi tror vår lilla son kommer uppskatta mycket!

Vi jämförde några olika bilhyrealternativ och kom fram till att holidayautos.com var bäst för oss. Vi har hyrt därifrån förr ett flertal gånger, varav en gång just i Italien tidigare.

Vi kommer blogga inför vår resa på vår nya blogg: På väg
Vi har bloggat nu. Men bloggen har flyttat och bytt namn. Läs allt om resan här:

Nu har vi kommit hem från Sardinien och har skrivit en reseberättelse som ni kan läsa om här!

resespanarna.se - resa till Sardinien del 1
fakta, varför Sardinien?, flygresa och boende

resespanarna.se - resa till Sardinien del 2
väder, hyrbil, byar & några små vandringar, bad & stränder

resepanarna.se - resa till Sardinien del 3
annat att göra och se, resereflektion, karta med målpunkter och mer foton!

/Olle
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 19:39

hyrpasardinien

Standard Hyr boende på Sardinien
För dig som söker trevligt boende nära till stranden, spana in Hyr Lägenhet PÃ¥ Sardinien
Svara med citat

Gammal 2012-04-29, 15:29

Lis1307

Nykomling
Lis1307 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Standard
Hej alla!
Jag läser dina kommentarer här på forumet. Mycket intressant! Även jag har varit till Alghero, Det är en vacker stad med mycket att erbjuda! Jag blev fascinerad av det italienska språket och efter att ha gjort en del forskning jag hittade en online språkskola. En stor upplevelse! På kort tid snabbt lärde jag mig lite italienska, var lärare kan och vill hjälpa mig när som helst! Skolan var bra, men det fina var det som var fem minuter från stranden, så efter klass gick jag med min man och min dotter på stranden för att sola.
Jag älskar Alghero med sina små gator, fulla av turister inte bara på sommaren. Restaurangerna är utmärkta.

Här är länken till skolan:

Learn Italian in Italy, Italian Courses, Italienische lernen in italien, Italiano en Italia

Tel +39 079.275035

Jag rekommenderar att du går dit, är det mycket användbart!!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8