ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-11, 13:36

Gäst

Standard Sardinien
Vi är ett gäng mogna tjejer (ca 10 pers) som ska åka till Sardinien i slutet av september.

Vart på ön ska vi bo? Vi vill ha är lite stad (dvs bra resturanger och schysst barer och lite nattliv) men ändå nära bad och strand.

Vi söker boende där vi kan bo ihop. Det kan vara en stor lägenhet alt flera rum med gemensam terrass.

Något förslag?
Svara med citat

Gammal 2009-03-11, 14:02

Erika G

Medlem
Erika G är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 4

Standard
Var på Sardinien i slutet på augusti i fjol och trivdes kanon! Vi bodde i Alghero och åkte med Fritidsresor. Vi bodde i lägenhet, en bit från gamla stan (10 min gångväg), en minut från havet. Helt perfekt!

Tyckte att Alghero var en underbar stad, även om jag kan tänka mig att många tycker den är lite turistig. Gamla stan var jättemysig, många fina restauranger och små barer med utsikt över hamnen och havet. Om man kan ska man nog försöka bo inne i själva stan, men jag upplevde det inte alls som ett problem att bo liten bit ifrån. Längs strandpromenaden (som är jättefin) ligger de flesta hotellen.

Ständerna är kanon! Rena och fräscha!
Svara med citat

Gammal 2009-03-11, 15:40

robbie

Medlem
robbie är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Standard
Hallå där, har sett i katalogerna att det verkar vara jättefint där!!
Undrar dock bara hur prisnivån är??
Tänkte mest på mat och dricka och så....
Vi är en barn familj så pengarna springer lätt iväg.....
Svara med citat

Gammal 2009-03-11, 22:13

Erika G

Medlem
Erika G är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 4

Standard
Jag tror det beror ganska mkt på säsong, men det är väl ungefär som Rom och övriga Italien. Inte billigt, men inte hutlöst dyrt heller tyckte jag. En pizza för 6-7 euro. Många säger ju att det är dyrt i Italien, men det är iaf inte dyrare än Sverige. Upplever att det är betydligt billigare att gå ut och äta där nere än här. Men det är klart, för en familj kan det nog springa iväg lite...
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 19:01

pilu

Nykomling
pilu är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard
Sardinen! En av medelhavets underbaraste öar! Smaragd kusten, norra samt nordöstra kusten har ett underbart vatten och fantastiska ständer. En bit att ta sig från Alghero,dit jag antar att Ni flyger, men väl värt pengarna med ex hyrbil. Kusten utanför Alghero var mest lik vilken annan medelhavs kust som helst. Smaragd kusten var dock verkligen helt fantastisk. Vi bokar ofta våra boende i italien via:Skandinaviens största urval av semesterbostäder i Italien som har hotell/villor/lägenheter i alla storlekar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8