ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-11, 11:00

hannis

Medlem
hannis är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 4

Standard Avstånd Rom - Venedig?
Hur långt är det mellan? Är det bra tågförbindelser? Dyrt?
Ska till Rom under fem dagars tid i mars och har lite i tankarna att lägga en dag på Venedig, fast vill samtidigt inte försumma Rom så är lite kluven.

Vad bör jag inte missa i Rom?
Svara med citat

Gammal 2008-10-22, 21:23

Gäst

Standard
Hej,
det är en italienare som svarar dig (så förlåt om min svenska inte är perfekt...)

Jag har kollat upp lite åt dig vad som finns för tågförbindelse mellan Rom och Venedig. Förbindelse verkara vara ganska bra, med många direkta tåg (annars kan du byta i Bologna som är Italiens tåghubben). Priset är runt 50 EUR, lite mer/lite mindre, beror på vilken tåg du vill ta. Vill du veta merra får du titta här: Ferrovie dello Stato - Homepage (på engelska: Ferrovie dello Stato - Homepage)

Vad du inte kan missa i Rom? mmm... finns väl mycket att se där, det beror mycket på hur många dagar du vill vara där. IAF Coliseum, San Pietro (Musei vaticani om du tycker om sånt), Piazza di Spagna... du får kolla lite vidare på nåtet och se vad du vill och inte vill se. Jag föreslår den här sida: Rome travel guide - Wikitravel

Lycka till å trevlig resa!

Dennis
Svara med citat

Gammal 2008-10-22, 21:26

Gäst

Standard
jag glömde att säga att avstandet mellan Rom och Venedig är 550km (lite mer än sthm-gbg) och att det dar runt 6 timmar med tår
Svara med citat

Gammal 2008-12-18, 20:03

gardkarlsen

Medlem
gardkarlsen är inte uppkopplad
gardkarlsens avatar

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till gardkarlsen
Standard
Hei

Du kan sjekke togruter og priser på Ferrovie dello Stato - Homepage . Jeg tror heller jeg ville kombinerte Firenze med Roma hvis jeg hadde sjansen. Her er mitt reisebrev med bilder fra Roma Rome trip report, July 2005 . Sist år var jeg i Firenze og det er også en flott by. Her er reisebrevet fra Firenze: Florence (Firenze) trip report, July 2007
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8