ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-06, 14:06

Drakenberg

Nykomling
Drakenberg är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard Sicilien, Trapani
Hej, funderar på att åka till Trapani under hösten. Hur är det där? Väder? Resturanger? Barer? m.m.

Hittade ett trevligt hotell, men det låg på favignana... Hur stort är det? Och hur är det med resturanger och barer och sånt? Ser helt underbart ut på bilder, men om man vill åka in till Trapani på kvällen, går det och går det att ta sig hem igen?

Mycket tacksam för svar! MVH Drakenberg
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 03:26

Pinarello

Nykomling
Pinarello är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Jag har under mina Sicilien-vistelser bara varit ett dygn i Trapani. Bodde vid ett hotell nere vid hamnen - bra pris, bra rum - och hann i alla fall upptäcka att det är en mycket mysig stad med ett livligt uteliv.
Svara med citat

Gammal 2009-07-23, 07:04

Avbytaren

Nykomling
Avbytaren är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
vilket hotell?
Svara med citat

Gammal 2009-08-07, 01:05

Pinarello

Nykomling
Pinarello är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard Hotell
Hotellet heter Albergo Nuovo Russo. Adressen är via Tintori 6.
Svara med citat

Gammal 2010-07-24, 08:16

Gäst

Standard trapani
Trapani är en liten stad,och stranden i Trapani är inte så vacker.Det är en bra stad om man ska resa vidare och kolla på Egadi Isalands,det tar 30 min med färjan till ö favinjana och kostar 17 euro.Öarna är värda att besöka,färjan avgår från 6.30 från hamnen,det finns skyltar nere i hamnen,lätt att hitta.Sen ska man absolut åka till San Vito,en timmes bussrea ifrån Trapani,biljeten kostar 8 euro,fantastisk strand,och de som vill ha röj på kvällen är det bra ställen,I trapani är kvällsliv bara att gå ut på restauranger,ingen bar,ingen disco,lite tråkigt.capuchino och kaffe kostar 1,5 euro,pasta pizza 8 euro,fisk och kött 15 euro,sallad 5-8 euro,bacardi 8 euro,öl 2,5 på restauranger,cigaretter 4euro
Om man ska resa till den nordvästra Italien då är endå Trapani bäst,alla andra ställen runt om Trapani är små och har ingen nattliv
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 10:56

Gäst

Standard
Jag vill slå ett slag för San Vito Lo Capo som ligger ungefär en timmes bilfärd norr om Trapani. Det är en mysig liten badort med en kalasstor fin strand. När jag var där i mitten av Mars hade inte så mycket öppnat än, men man såg verkligen potentialen.

Kika också här för mer info om de olika orterna runt Trapani: http://www.trapanisicilien.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8