ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-07, 13:29

solsommar72

Nykomling
solsommar72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Exclamation Gardasjön i Italien
Är det någon som varit i Gardasjön i Italien? Är det barnvänligt? Jag har två tjejer på 8 resp 10 år som gillar bad och sol. Är det någon som varit där och som kan berätta mer om stället? Bra mat? Fina stränder? Är det billigt resp. dyrt? Tänkte åka tågcharter ner dit. Är det någon som åkt ner med tåg? Vad var bra resp. dåligt?
Svara med citat

Gammal 2008-04-22, 19:17

Gäst

Standard
Tyvärr är det inte mycket till sandstränder vid gardasjön,inte mycket stränder alls. Satsa på medelhavet om bad är "huvudgrejen".
Svara med citat

Gammal 2008-05-14, 16:29

Gäst

Standard
Jag har varit vid Garda sjön och åkte just tåg dit... Som sagt är det inget för er om ni vill ha sandstränder, men det är väldigt vackert och ganska billigt. Tågresan var väl ok, en nackdel var att vi bytte tåg tre gånger och det var hela tiden på gränsen att man hann med nästa tåg. Man kunde inte slappna av utan satt och oroade sig hela tiden om man skulle hinna.
Svara med citat

Gammal 2008-05-21, 14:16

Gäst

Thumbs up Gardasjön
hejsan,
jag och min familj, 2 barn, 6 år och 9 år var till Gardasjön förra året. Det var toppen!!!
Ok att det inte var kanonfina sandstränder, men vattnet var skönt! Inget saltvatten i ögonen!
Flyg med Ryan air till Milano (kostade 3100:- för hela familjen tur och retur). Boka hotell själv.

Åk!! underbart med familj och bra bad!!!!!!!!
Svara med citat

Gammal 2008-07-18, 12:01

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Jag var där för 10 år sedan kanske, då bodde vi på en camping och där fanns det en fin strand. Precis i vattenbrynet var det stenigt men när man väl kommit ut några meter var det fin sandstrand. Gardasjön är jättefint och jag kan starkt rekomendera den. Sen ligger den rätt bra till för att göra lite utflykter till andra städer och sånt med och det kan ju vara trevligt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8