Hej!!
Jag har varit i Rom två gånger och bott i Milano i ca 4 månader! Jag säger som föregående person skrev, i rom har du alla sevärdheter...men oxå alla turister! Många som åker till Milano tycker att första intrycket är en ganska ful stad! Men jag förälskade mig verkligen i det italienska tempot och de gråa byggnaderna! Kollektivtrafiken fungerar 100 gånger bättre i Milano enligt min åsikt, billigt och bra sätt att ta sig runt i staden!
Milanos uteliv är underbart, speciellt i Naviglie området!! Där ska man sätta sig med resten av den italienska befolkningen och inta ett äkta italienskt apertivo (en slags afterwork med tilltugg av alla det slag som ingår i drinkpriset)! Apertivo är en norditaliensk företeelse men det börjar även dyka upp mera söderut i landet! I Milano kan man hitta detta på alla barer mellan ca18-21. Efter den långa shoppingturen
Den absolut bästa italienska glassen hittar man i närheten av Cadorna tunnelbane/busstation, stället heter chocolat!! Kan bara beskrivas som underbart!!
Milano är så mycket mer än bara shopping som jag anser är en otroligt bra bonus!!
Skulle kunna göra hur mycket reklam för Milano som helst, men är det nått mer du undrar är det bara att fråga så ska jag förhoppningsvis kunna göra ett försök att svara!
Hur som helst är Italien ett underbart land, vad du än väljer så får du trevligt!!